Az internetes tájékoztatás lehetőségeti kihasználva az NFÜ bővíti a nyertes pályázók, vagyis kedvezményezettek tájékoztatását, kényelmét szolgáló értesítések körét. (A nyertesek és a kifizetett pályázatok számáról itt olvashat.) Új szolgáltatásként automatikus emlékzetető leveleket küld egyes határidők lejártát megelőzően. Az elektronikus információ szolgáltatás eddig a pályázat benyújtásának és lebonyolításának időszakában nyújtott szolgáltatása mostantól a fenntartási időszakra is kiterjed, ami a projektek befejezését követően kezdődik meg és legalább 5 évig tart (kkv-k, mikrovállalkozások esetében minimum 3 év).
Automatikusan értesítenek
A gyors tájékoztatást eredményező új szolgáltatás egyik nagy előnye, hogy a projektjüket befejezett kedvezményezettek a jelentésekkel kapcsolatos döntésekről, információkról és a kötelezettségek teljesítéséről is kapnak elektronikus értesítéseket. A hivatalos döntéseket és leveleket megtekinthetik, ha egyedi jelszavukkal belépnek a Pályázói Tájékoztató felületre - nyilatkozta Dányi Gábor, az NFÜ innovációs és informatikai elnökhelyettese. Hozzátette, abban bíznak, hogy az elektronikus - internetes pályáztatás bevezetése a kedvezményezettek számára könnyebb, gyorsabb és egyszerűbb információáramlást tesz lehetővé, ezzel együtt hatékonyabbá válik a pályázati rendszer.
Az NFÜ számára kiemelten fontos, hogy a projektek szabályosan és az európai uniós előírásoknak megfelelően valósuljanak meg ne csak a lebonyolítás, hanem a fenntartási időszak alatt is. Ennek érdekében 2011. szeptember 1-jétől a projektgazdák több esetben postai, illetve internetes úton is kapnak üzeneteket a fenntartási időszak alatt lezajló adminisztrációs teendők támogatására. (A kkv-k pályázati lehetőségeiről itt tájékozódhat.)
Ugyanakkor a kedvezményezettek kizárólag elektronikus formában kapják majd meg a projektfenntartási időszak meghatározásához szükséges adatbekérő levelet, amit hibás adatszolgáltatás esetén az intézményrendszer ismételten eljuttat számukra. Ugyanebben a formában az NFÜ két alkalommal emlékeztetőt küld az adatszolgáltatás szükségességéről és interneten keresztül igazolja vissza ezek beérkezését is. A Projekt Fenntartási Jelentés benyújtásának határidejéről, annak beérkezéséről, és elfogadásáról a szintén internetes értesítés kerül kiküldésre. A hiánypótlás és korrekció határidejéről kétszer kapnak majd emlékeztetőt a kedvezményezettek, akik a kért dokumentumok beérkezésének visszaigazolásáról szintén internetes úton értesülhetnek.