Ki menne a Bizottság pénzén Ázsiába?

Július 11-ig még jelentkezhetnek a hazai vállalkozások az Európai Bizottság által támogatott EU Business Avenues gazdaságélénkítő program első pályázatára.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Környezetkímélő vállalkozások utazhatnak
Kép:FreeDigitalPhotos.net/koratmember

A program célja, hogy néhány meghatározott iparágban segítséget nyújtson az európai cégeknek, elsősorban a kkv-knak abban, hogy termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal betörjenek a dél-kelet ázsiai piacokra, ott képesek legyenek új üzleti és befektetői kapcsolatokat létesíteni, illetve személyesen is találkozhassanak potenciális ázsiai üzleti partnereikkel.

Az idén első alkalommal meghirdetett exportélénkítő programban 40 kiválasztott vállalatnak nyílik majd lehetősége a részvételre. A kiválasztott cégek költségeinek jelentős részét az Európai Bizottság finanszírozza, és segíti őket a programra történő felkészülés teljes folyamatában is.

A program keretében 2014 és 2015 folyamán összesen három úgynevezett üzleti hetet rendeznek majd meg Szingapúrban, opcionálisan választható kétnapos látogatással Malajziába vagy Vietnámba. A kiválasztott cégek Szingapúrban szakmai kiállításon vehetnek részt, emellett különböző üzleti előadásokra, szakmai konferenciákra és a kapcsolatépítést segítő hivatalos fogadásokra is meghívást kapnak majd - mondta el Márkus Csaba, a Deloitte Zrt. Kutatás-fejlesztési és Állami támogatások üzletágának igazgatója.

A program idei kiírásában olyan vállalkozások vehetnek részt, amelyek a környezetkímélő technológia iparágban tevékenykednek.

A fizikai közelség növeli az eladást
Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.
A programban résztvevő vállalatokra vonatkozó általános feltételek:
  • A cég alapítása óta legalább 5 év telt el, és a társaság 3 évre visszamenőleg rendelkezik pénzügyi adatokkal
  • Tulajdonosi struktúráját tekintve teljes egészében vagy nagyobb részben valamely EU-tagországhoz köthető
  • Székhelye az Európai Unióban van
  • Tevékenysége megfelel a kijelölt iparág kritériumainak, akár gyártóként, alvállalkozóként, K+F- vagy mérnöki cégként. (Tanácsadó cégek nem vehetnek részt a programban.)
  • Volt már része valamilyen nemzetközi üzleti együttműködésben
  • Van üzleti stratégiája a dél-kelet ázsiai piacokon történő megjelenésre vonatkozóan
  • Rendelkezik a megfelelő erőforrásokkal a szingapúri/maláj/vietnámi piacokon történő megjelenéshez.
A környezetkímélő technológia iparági kategória jelentkezési határideje a megújuló energia, illetve energiahatékonyság fő tevékenységi fókusszal rendelkező hazai vállalkozások számára 2014. július 11.

Az elkövetkezendő hónapokban két újabb körben is várják majd a jelentkezőket: a kortárs belsőépítészet iparági kategória jelentkezési határideje 2014 októberében jár le, a környezetvédelem és a vízgazdálkodás területén aktív hazai vállalkozások pedig a környezetkímélő technológia kategória 2014. decemberi határidejéig jelentkezhetnek majd a programba.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo