Nyáron ömlik csak igazán a levélszemét

A nyári hónapokban átlagosan 1,4 százalékponttal emelkedett a levélszemét forgalom, amelynek értéke így elérte a 71,1 százalékot. Európába a legtöbb levélszemetet Dél-Korea küldi.

Eláraszt minket a levélszemét - Kép: Pixabay

Az elmúlt hónapban a spammerek főleg Steve Jobs nevét használták fel, ahol is azzal csábították a gyanútlan felhasználókat, hogy megtudhatják a híres üzletember sikerének titkát, amelyet egy ingyenes tréning segítségével sajátíthatnak el. A „szervezők” a levélben megígérték, hogy mindösszesen másfél óra alatt átadják azt a tudást, amelynek segítségével egy nagyon nyereséges üzletet lehet létrehozni, amelynek népszerűsítéséhez Steve Jobs nevét használták fel – derül ki a KaspersyLab felméréséből. (Így támadnak meg minket az interneten a kiberbűnözők!)

A felajánlott ígéretes képzés és Steve Jobs üzleti sikereinek titka mellett, a spammerek hatalmas „kedvezményeket” kínáltak az Apple termékeiből. A spammerek minden esetben a limitált férőhelyet és a korlátozott mennyiségű áruk számát hangsúlyozták, így az átvert és türelmetlen áldozatok figyelmetlenül siklottak át a fontos részletek felett, ami súlyos anyagi károkhoz vezetett.

„Júniusban a spammerek tovább folytatták a már jól bevált és ismert trükköket: tömeges Apple reklámok és kedvezmények, valamint az elektromos cigarettákat hirdető e-mailek terjesztése, ahol minden esetben a Google Translate segítségével dolgozták fel a spam levelek hivatkozását, ezzel eltűntetve a hivatkozás valós címét.” - mondta Tatyana Schherbakova, a Kaspersky Lab spam-analízis csoportjának vezető elemzője.

A spam levelek fele Kínából (24%), az Amerikai Egyesült Államokból (17%) valamint Dél-Koreából (14%) származott. Dél-Korea továbbra is vezető szerepet tölt be, ami az Európába küldött levélszemét e-mailek számát illeti, a maga 53,3 százalékos részesedésével, ami 9,6 százalékos növekedést jelent az előző időszakhoz képest. A negyedik és az ötödik helyet végül Olaszország (6,7%) és Tajvan (4,6%) szerezte meg.

A figyelmetlenségünkkel élnek vissza a kiberbűnözők
Bűnözők élnek vissza a hőségben kitikkadt magyar internetezők figyelmetlenségével. Reklámlevelükben azt ígérik, légkondicionáló berendezéseket fognak kisorsolni, de valójában fizetős sms szolgáltatásra iratkoztatják fel őket.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo