A megállapodás szerint az okostelefonos fitneszalkalmazást kínáló vállalat 2,1 milliárd dollárért (mintegy 613,2 milliárd forint) az Alphabet amerikai internetes cég leányvállalatához, a Google-hoz kerülhet.
Vestager azt közölte, az uniós bizottság vizsgálata arra irányul, hogy megállapítsa, az új tulajdonos miként tervezi az okosórák által továbbított érzékeny, egyebek mellett az egészségügyi adatok felhasználását. Célja annak biztosítása, hogy az eszközökön keresztül gyűjtött adatok birtoklása ne torzítsa a fitneszórák piacán kialakult versenyt.
Az Európai Bizottság szerint aggodalomra ad okot, hogy a tervezett felvásárlás tovább erősíti a Google piaci pozícióját az online hirdetési piacokon azáltal, hogy növeli a birtokába jutó adatok mennyiségét. A szerzett adatok fontos előnyt jelentenek az online hirdetési piacokon, azokat ugyanis a Google az általa szolgáltatott hirdetések személyre szabásához használhatja fel, akadályozva ezzel versenytársait - közölte.