Veszélyesek a használt mobilok?

Amennyiben nem megfelelően végzik el a forgalomba visszakerülő készülékek törlését, veszélybe kerülhet mindaz a személyes és üzleti adat is, melyet az eszközökön tároltak eredeti tulajdonosaik.

Kép: Pixabay

A használt okostelefonok piaca jelentős növekedés határán áll, melyet világszerte a „cseréld újabbra” típusú szolgáltatói programok fűtenek. Az elemzők szerint a globális piac 53 millióról 257 millió darabra fog nőni a következő öt évben. Becslések szerint 2018-ra a használt telefonok értékesítése a teljes új okostelefon-értékesítésnek a 8 százalékát kannibalizálja majd, ami meglehetős növekedés a 2012-es 3 százalékhoz képest.

„A használt okostelefonok és tabletek eladásának előre jelzett emelkedése alapján jelentős bevételi potenciál van a mobileszközök újraértékesítésében. Ez azonban kockázatot is tartalmaz, amennyiben nem megfelelően törlik le az eszközökről az üzleti vagy személyes adatokat. A használt készülékek hatékony és teljes körű fertőtlenítése viszont nem azonos az egyszerű gyári visszaállítással” – hívja fel a figyelmet Petrányi-Széll András, a Blancco magyarországi kommunikációs vezetője.

Gyakran még a biztonságtechnikai szakemberek is azt gondolják, hogy a gyári állapot visszaállítása egy okostelefonon minden adatot megsemmisít a belső memóriában, azonban sok esetben ezek az adatok továbbra is léteznek. Téves az a feltételezés is, hogy az egyszerű visszaállítás után a készüléken maradt adatokhoz történő hozzáférés szakértőt igényel. Az androidos telefonok esetében, amelyek a globális piac több mint 79 százalékát teszik ki, csak egy gyors látogatást kell tenni a YouTube-ra, hogy megtudjuk, hogyan kell visszanyerni az adatokat, pusztán úgy, hogy lemezmeghajtóként érjük el a telefont egy PC-ről. Így azok, akik újraértékesítés előtt mindössze a gyári visszaállítást végzik el, hamis biztonságtudatban vannak. A fogyasztóknak pedig joguk van ahhoz, hogy követeljék a szolgáltatóktól, hogy a használt készülékekről véglegesen töröljék az adatokat az újrahasznosítás előtt.

A belső hackerek kora
A BYOD trendet valószínűleg már nem lehet visszaszorítani: egy felmérés szerint a 20 és 29 év közötti munkavállalók harmada bármilyen szabályt képes áthágni a saját eszközének munkahelyi használata érdekében. Azaz a BYOD ma már inkább elvárt munkavállalói jog, semmint hatékonyságnövelő eszköz – fogalmaznak a Symantec szakértői. Egy átlagfelhasználó mobilján ma 10 személyes és 8 munkához köthető applikáció található, és nem a munkáltató fogja eldönteni, hogy melyek legyenek azok.
Ingyenesen letölthető tanulmányában a Blancco arra hívja fel a figyelmet, hogy kizárólag a felülírással történő teljes fertőtlenítés kínál megbízható megoldást a használt eszközök törlésére. Ezt pedig a dokumentálhatóság és jogi megfelelés érdekében kötelező kiegészíteni jegyzőkönyvezéssel is.

Több számítási teljesítménnyel, mint amennyi az Apollo 11-nek volt a Holdra szálláskor, a mobileszközök rengeteg információt képesek tárolni. A dolgozók 99 százaléka különböző munkahelyi feladatokra is használja telefonját. Többségük üzleti kontaktokat, kisebb részük pedig ügyféladatokat és letöltött vállalati információkat is tárol a készüléken.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo