Újra alkotott a leghíresebb háttérkép készítője

A kilencvenes évek közepén Chuck O'Rear a Sonoma Highway mellett parkolva készítette el a világ egyik legismertebb fényképét. A Bliss – Gyönyörűség, de sokan Lankák néven ismerik – című fotó lett a Microsoft Windows XP operációs rendszerének alapértelmezett háttérképe. Huszonegy évvel később a Lufthansa „Amerika új nézőpontból” (New Angles of America) címmel közzétette a Chuck által készített háttérképek következő generációját.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Közel 76 évesen most kezdem felismerni, milyen fontos szerepet játszott a Microsoft Bliss c. fotója az életemben. A világtörténelem legtöbbek által látott fényképének alkotójaként szerzett hírnév minden percét élveztem. Nagy izgalommal készítettem el a Lufthansa számára a Bliss hagyományait folytató, okostelefonokra szánt háttérkép-sorozatot, hogy a jövőben is milliók láthassák a világ csodás helyeit az én szememmel. Az emberek ma már elsősorban okostelefonjukon pillantják meg az érdekes, új fényképeket. Örülök, hogy a részese lehetek ennek” – nyilatkozta Chuck O'Rear.

Gazdag pályafutása során O’Rear rengeteg képet készített a National Geographic és más rangos magazinok megbízásából, de valószínűleg mindig is a Bliss marad legemlékezetesebb alkotása. Állítólag ez a kép a világ legtöbbek által látott fotója.

„A Bliss ma már többet jelent a Microsoft számára, mint azt valaha is gondoltuk. A fénykép önálló popkultúra-jelenséggé nőtte ki magát, és mint ilyen, még a cégen belül is saját rajongói körrel rendelkezik. Erre tekintettel különösen nagy örömmel fogadtuk a Lufthansa kezdeményezését az Amerika új nézőpontból c. fotósorozat elkészítésére” – jelentette ki Anna Ström, a Microsoft nyugat-európai szervezetének élménymarketingért felelősvezetője.

Az Amerika új nézőpontból c. sorozat három különleges észak-amerikai úti célt örökít meg. A fényképek megtekinthetők és ingyenesen letölthetők a következő címről: newanglesofamerica.com.

A fotósorozat képein megörökített helyszínek:

  • Maroon Bells (Colorado)
Kép: Chuck O'Rear - Lufthansa
  • Peek-A-Boo Slot (Utah)
Kép: Chuck O'Rear - Lufthansa
  • White Pocket (Arizona)
Kép: Chuck O'Rear - Lufthansa

„A Lufthansa mindig ösztönzi, hogy az emberek utazzanak többet mindennapi életük során, és ez a kampány is szorosan összhangban áll ezzel a törekvéssel. Amerikában rengeteg a festői táj, így a három helyszín kiválasztása jelentette számunkra a legnagyobb kihívást. Partnerünk, a United segítségével könnyen eljutottunk ezekre a csodálatos helyekre, amelyeket szeretnénk, ha utasaink is felkeresnének, és amelyek Chuck képein keresztül most még nagyobb ismertségre tehetnek szert” – mondta Kristina Oestroem, a Lufthansa Csoport EMEA-régióbeli marketingvezetője.

címlapkép: Bliss - Chuck O'Rear 1996. (a Windows XP híres háttere) 

Egy kiállítás képei
„Hú, ez nagyon nekem való!”– gondolta a Corvinuson közgazdaságtant és marketinget tanult ifjú vállalkozó, amikor belekóstolt a festészetbe. Rövid ideig még próbálkozott az egyetemen a mesterképzéssel, de – mint mondta, „ez most kikerült a fókuszból”. Viszneki Vivien második kiállítására készül és állítja, a profit és nonprofit szektor nem ellentéte, inkább kiegészítője egymásnak.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo