Újra alkotott a leghíresebb háttérkép készítője

A kilencvenes évek közepén Chuck O'Rear a Sonoma Highway mellett parkolva készítette el a világ egyik legismertebb fényképét. A Bliss – Gyönyörűség, de sokan Lankák néven ismerik – című fotó lett a Microsoft Windows XP operációs rendszerének alapértelmezett háttérképe. Huszonegy évvel később a Lufthansa „Amerika új nézőpontból” (New Angles of America) címmel közzétette a Chuck által készített háttérképek következő generációját.

„Közel 76 évesen most kezdem felismerni, milyen fontos szerepet játszott a Microsoft Bliss c. fotója az életemben. A világtörténelem legtöbbek által látott fényképének alkotójaként szerzett hírnév minden percét élveztem. Nagy izgalommal készítettem el a Lufthansa számára a Bliss hagyományait folytató, okostelefonokra szánt háttérkép-sorozatot, hogy a jövőben is milliók láthassák a világ csodás helyeit az én szememmel. Az emberek ma már elsősorban okostelefonjukon pillantják meg az érdekes, új fényképeket. Örülök, hogy a részese lehetek ennek” – nyilatkozta Chuck O'Rear.

Gazdag pályafutása során O’Rear rengeteg képet készített a National Geographic és más rangos magazinok megbízásából, de valószínűleg mindig is a Bliss marad legemlékezetesebb alkotása. Állítólag ez a kép a világ legtöbbek által látott fotója.

„A Bliss ma már többet jelent a Microsoft számára, mint azt valaha is gondoltuk. A fénykép önálló popkultúra-jelenséggé nőtte ki magát, és mint ilyen, még a cégen belül is saját rajongói körrel rendelkezik. Erre tekintettel különösen nagy örömmel fogadtuk a Lufthansa kezdeményezését az Amerika új nézőpontból c. fotósorozat elkészítésére” – jelentette ki Anna Ström, a Microsoft nyugat-európai szervezetének élménymarketingért felelősvezetője.

Az Amerika új nézőpontból c. sorozat három különleges észak-amerikai úti célt örökít meg. A fényképek megtekinthetők és ingyenesen letölthetők a következő címről: newanglesofamerica.com.

A fotósorozat képein megörökített helyszínek:

  • Maroon Bells (Colorado)
Kép: Chuck O'Rear - Lufthansa
  • Peek-A-Boo Slot (Utah)
Kép: Chuck O'Rear - Lufthansa
  • White Pocket (Arizona)
Kép: Chuck O'Rear - Lufthansa

„A Lufthansa mindig ösztönzi, hogy az emberek utazzanak többet mindennapi életük során, és ez a kampány is szorosan összhangban áll ezzel a törekvéssel. Amerikában rengeteg a festői táj, így a három helyszín kiválasztása jelentette számunkra a legnagyobb kihívást. Partnerünk, a United segítségével könnyen eljutottunk ezekre a csodálatos helyekre, amelyeket szeretnénk, ha utasaink is felkeresnének, és amelyek Chuck képein keresztül most még nagyobb ismertségre tehetnek szert” – mondta Kristina Oestroem, a Lufthansa Csoport EMEA-régióbeli marketingvezetője.

címlapkép: Bliss - Chuck O'Rear 1996. (a Windows XP híres háttere) 

Egy kiállítás képei
„Hú, ez nagyon nekem való!”– gondolta a Corvinuson közgazdaságtant és marketinget tanult ifjú vállalkozó, amikor belekóstolt a festészetbe. Rövid ideig még próbálkozott az egyetemen a mesterképzéssel, de – mint mondta, „ez most kikerült a fókuszból”. Viszneki Vivien második kiállítására készül és állítja, a profit és nonprofit szektor nem ellentéte, inkább kiegészítője egymásnak.

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo