Személyre szabott e-piac - Sorozat: Az új gazdaság és az ember

Már Magyarországon is vannak olyan nagyvállalatok, amelyek csak interneten állnak szóba beszállítókkal. Az IT-cégek tömegesen álltak át az információs technológiák üzleti alkalmazására. Az internet és az e-business az egész világon áthatja az információs rendszereket, megoldásokat. Alapvető elmozdulások érzékelhetők az üzleti szokásokban, üzleti partneri viszonyokban, kommunikációban - tudtuk meg dr. Beck Györgytől, a Compaq Computer magyarországi és közép-kelet-európai vezérigazgatójától, aki mostanában az Informatikai Vállalatok Szövetségének elnökeként érdek-képviseleti szerepkörét is arra használja ki, hogy felhívja a figyelmet az új gazdaság és az információs társadalom kiépítésének sürgető feladataira.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

- A Compaq Computer hazai leányvállalata a közelmúltban beszállt abba a konzorciumba, amely létrehozta az első magyarországi vállalatközi elektronikus piacteret - e-piacot. Ez azt jelenti, hogy megérett az idő, jelentkezett az igény az elektronikus piac szolgáltatásaira
- A TNS Modus InterBusiness legutolsó kutatási adatai szerint bár jelenleg csupán a tízfősnél nagyobb vállalatok felének van internet-hozzáférése, az utóbbi két évben ez nyolcvanszázalékos fejlődés eredménye. A dinamizmus pedig csak erősödik. Megindult a fejlődés a kisvállalkozások körében is. Az előrejelzések szerint az év végére a vállalatok közel hetven százaléka válik hálóhasználóvá. Nincs okunk feltételezni, hogy nálunk az e-business nem ugyanazokon a fejlődési periódusokon esik át, mint a nálunk előrébb járó gazdaságokban. Vagyis, az elektronikus piacok nagyon is praktikus okok miatt átveszik az üzletkötések terepét. A világ vezető nagyvállalatai már elektronikus piacokon veszik és adják el áruikat, kihasználva a gyorsaság és a költségtakarékosság előnyeit. Az elektronikus piac mindenki számára nyitott. Úgy kell elképzelni, mint egy nagy zsibvásárt, ahol egyik oldalon katalógusokba rendezett cégtermékek, szolgáltatások találhatók, a másik oldalon pedig az igények. Amelyik cég automatizálta a beszerzéseit, átlagosan 10-15 százalékos megtakarítást ért el beszerzési árai csökkentése, illetve a beszerzés gyorsasága és költségkímélése okán. Világjelenség, s remélhetően nemsokára Magyarországon is megjelennek a vertikális e-piacok. Vásárlói körök állnak össze azonos iparágak szereplőiből, s nagyobb tételű megrendeléseik miatt kedvezőbb árakat tudnak elérni, ami jó a biztos és nagyobb piacot nyerő beszállítónak is. Jellemző piaci magatartásforma ez már az autógyártók, a repülőgépgyártók és a gyógyszergyártók körében.
- Ahogy terjed az e-business, a kívül maradókra egyre nagyobb nyomás nehezedik a bekapcsolódásra, mert nem állnak szóba velük, ha hagyományos módon akarnak a piacon adni-venni. Előbb-utóbb mindenki életét megváltoztatja az új gondolkodásmód.
- Sok igazság van abban, hogy az IT alapú üzleti alkalmazások elterjedésével alapjaiban változnak meg majd azok a fogalmak, amelyeket a gazdasági élethez, kommunikációhoz kötöttünk. A közeljövőben erősen érzékelni fogjuk, hogy a marketingszemlélet gyökeresen megváltozott. A személyre szabott szolgáltatás, a személyes marketing, tehát az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolat kiépítése, az ügyfél naprakész, pontos ismerete, a róla összeszedett információ mennyisége és intelligens kezelése fogja eldönteni a piaci versenyt. Az egyre nagyobb teret hódító Customer Relationship Management (CRM)-rendszer új eleme a gazdaságnak. Lényege, hogy a CRM-cégek ügyfelük minden adatát nyilvántartják, s megfelelő alkalomkor testre szabott ajánlatot tesznek. Nekünk is gyűlik az adatbázisunk. Az immár 15 ezer ügyfelet tartalmazó adatbázisunkat 35 ember kezeli. Ha tudjuk, hogy egy kisvállalkozásnak mekkora a gépparkja, milyen új termékek bevezetését tervezi, milyen piaci tervei vannak, ha bejelentkezik hozzánk egy PC gép megvásárlására, ajánlatot teszünk például szervezete belső kommunikációs rendszerének megoldására. Természetesen ehhez az adatbázis intelligens kezelésére van szükség. De érdemes megemlíteni a Knowledge Management-megoldásokat, melyek a cégeknél felhalmozott, páratlan értéket képviselő tudás és tapasztalat, módszerek és eljárások rendszerbe szervezését és ezáltal jelentős hatékonyságjavulást kínálnak. Az árumozgások teljes folyamatát optimalizáló Global Value Chan- rendszerek pedig összekötik a vállalati folyamatokat, láncszerűen felfűzik egy elektronikus rendszerre, s onnantól kezdve az egész vállalat működése, a beszállítástól az értékesítésig optimális. Ezek azok az új területek, amelyek felé az e-business a következő években elmehet.
- A jelentős idő- és költségtakarékos vállalatközi elektronikus kommunikációs rendszerek használata, a bekapcsolódás az e-business vérkeringésébe mindenekelőtt beruházásigényes. Forráshiányos kis- és középvállalkozásaink saját erőből aligha fognak tömegesen bejelentkezni a hálóba. A magyar gazdaság kívül maradása viszont egyet jelent a végérvényes leszakadással.
- Az internetes piacok felhasználóinak is invesztálniuk kell, ez nem kétséges. Az elektronikus piacon a működés technikai és kommunikációs tudását is el kell sajátítani. Ez az új kommunikáció olyan, mint az írástudás. E nélkül nem lehet boldogulni. Emellett a kormányzat felelőssége vitathatatlan. Preferenciák, adókedvezmények, kedvező finanszírozási konstrukciók széles skálájával kell az üzleti vállalkozások mögé állni, a szabályozók alkalmassá tételével segíteni, az oktatás átalakításával előmozdítani, a versenyegyenlőség megteremtésével dinamizálni a hazai új gazdaságot.


2000. szeptember

Véleményvezér

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo