A kisebbeknek kedvez a Google

Jelentős mértékben módosította a Google kereső-algoritmusát, és ennek hatására számottevően változott a találati lista is. Az adatok szerint a nagy márkák voltak a mostani frissítés vesztesei.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Átírja a SEO szokásokat a Google - Kép: Pixabay

Habár a Google hivatalosan nem jelentette be, a szakértői vélemények szerint a hétvégén az idei év talán legjelentősebb módosítását hajtotta végre a vállalat a keresőalgoritmusán – számolt be róla az ite.hu keresőoptimalizálási szakportál.

Az összes találati listát monitorozó alkalmazás szerint igen jelentős mértékben módosult a találati lista, azaz a Google által a keresésekre adott weboldalak sorrendje. A változásokat Franciaországon keresztül Ausztrálián át az Egyesült Államokig észlelték, tehát globális módosításról lehetett szó.

A különböző eszközök a változtatás tényét mind egyértelműen jelezték, és több cég szerint az idei év legerőteljesebb változtatásáról van szó. (Itt talál tippeket a céges weboldal forgalmának növelésére!)

A nagy márkák a vesztesek?

A moz.com adata szerint a változásnak elsősorban a nagy márkák voltak a vesztesei. A tíz nagy márka (Wikipédia, Youtube, stb.) jelenléte a találati listán jelentős mértékben visszaesett, ezzel párhuzamosan, pedig nőtt a találati lista változatossága, az a kisebb weboldalak helyezései javultak.

5 makacs SEO tévhit
Bár sok minden szól a keresőoptimalizálás mellett, él a köztudatban néhány makacs tévhit, ami sokba kerülhet a cégeknek. Főleg az online marketinggel ismerkedő cégek esnek ezeknek áldozatul és fizetik meg „tanulópénzt” felesleges kiadások, elvesztegetett idő és elmaradt haszon formájában.
Ezt támasztja alá a Searchmetrics adatsora is, amely szerint a nagy külföldi hírportálok és magazinok (New York Times, Economist) megjelenése a találatok között jelentős csökkent az elmúlt időszakban. A hazai látogatottsági adatoknál ilyen jellegű változás nem észlelhető a nyilvánosan elérhető adatok alapján.

Új generációs Panda algoritmus

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek szerint a változtatások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Matt Cutts a Google webspam elleni osztályának vezetője márciusban egy konferencián jelentette be, hogy a Google hamarosan bevezeti új generációs Panda algoritmust, amelynek a célja, hogy a korábbi algoritmus futások hibáit orvosolja, és a kisebb weboldalaknak és üzleteknek jobb helyezést biztosítson a találati listán.

A nagy márkák háttérbe szorulása és a külföldi hírportálok forgalmának csökkenése jól megfelelne a bejelentett céloknak. Mivel a Google ritkán jelzi az algoritmus változtatásokat hivatalosan is, addig a következtetések sem biztosak.  A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek a május során várják a Google Pingvin algoritmusának új futását is, ami tovább bonyolíthatja a képet.

Öt trend, amit követnie kell a sikeres online jelenléthez
Néhány szakember már csak legyint a keresőoptimalizálásra (SEO) pedig az elmúlt évtized céges online csodaszere még nem múlt ki, de átalakulóban van. Ami eddig megfelelt, az már nem elég a keresők fejlődésének és a közösségi oldalak előretörésének köszönhetően.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo