Habár a Google hivatalosan nem jelentette be, a szakértői vélemények szerint a hétvégén az idei év talán legjelentősebb módosítását hajtotta végre a vállalat a keresőalgoritmusán – számolt be róla az ite.hu keresőoptimalizálási szakportál.
Az összes találati listát monitorozó alkalmazás szerint igen jelentős mértékben módosult a találati lista, azaz a Google által a keresésekre adott weboldalak sorrendje. A változásokat Franciaországon keresztül Ausztrálián át az Egyesült Államokig észlelték, tehát globális módosításról lehetett szó.
A különböző eszközök a változtatás tényét mind egyértelműen jelezték, és több cég szerint az idei év legerőteljesebb változtatásáról van szó. (Itt talál tippeket a céges weboldal forgalmának növelésére!)
A nagy márkák a vesztesek?
A moz.com adata szerint a változásnak elsősorban a nagy márkák voltak a vesztesei. A tíz nagy márka (Wikipédia, Youtube, stb.) jelenléte a találati listán jelentős mértékben visszaesett, ezzel párhuzamosan, pedig nőtt a találati lista változatossága, az a kisebb weboldalak helyezései javultak.
Új generációs Panda algoritmus
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek szerint a változtatások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Matt Cutts a Google webspam elleni osztályának vezetője márciusban egy konferencián jelentette be, hogy a Google hamarosan bevezeti új generációs Panda algoritmust, amelynek a célja, hogy a korábbi algoritmus futások hibáit orvosolja, és a kisebb weboldalaknak és üzleteknek jobb helyezést biztosítson a találati listán.
A nagy márkák háttérbe szorulása és a külföldi hírportálok forgalmának csökkenése jól megfelelne a bejelentett céloknak. Mivel a Google ritkán jelzi az algoritmus változtatásokat hivatalosan is, addig a következtetések sem biztosak. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek a május során várják a Google Pingvin algoritmusának új futását is, ami tovább bonyolíthatja a képet.