Az AdGooroo hirdetési információs rendszer a keresőmarketinggel foglalkozók számára: rendszeréből napi szinten tájékozódhatnak a versenytársak kulcsszavairól, hirdetési szövegeiről, kampány-statisztikájáról, ezzel tovább javítva saját hirdetésük hatékonyságát. 2008 februárjától az AdGooroo egyedüli magyarországi partnere az Arcus Search keresőmarketing ügynökség
Az AdGooroo egyedi technológiájával bármilyen iparág keresőhirdetési aktivitását képes követni, segítve ezzel a kifinomult ügynökségek és hirdetők munkáját. Az AdGooroo rendszeréből ügyfeleik tájékozódhatnak versenytársaik kulcsszavairól, hirdetési szövegeiről, kampány statisztikájáról, valamint napi figyelmeztetéseket és egyéb információkat kaphatnak, amelyekkel tovább javíthatják hirdetésük hatékonyságát.
Az AdGooroo-t 2004-ben alapították, hogy kielégítse a független versenytárs figyelési igényeket az egyre növekvő keresőmarketing iparágban. Eredetileg belső használatú marketing eszköz volt egy "affiliate marketing" vállalatnál, és amint bizonyította fontosságát, különálló vállalkozássá nőtte ki magát. Az AdGooroo jelenlegi változata a természetes találatok mellett a fizetett hirdetések követésére is képes a Google, Yahoo, MSN és a Baidu felületein, több mint 14 országban.
A keresőmarketing jelentősége
A legfrissebb adatok szerint Magyarországon a vásárlási szempontból leginkább potens - 15-49 éves - lakosok hozzávetőlegesen 50%-a használja rendszeresen az internetet. Az internetezők többsége - körülbelül 90%-a - igénybe veszi valamelyik keresőrendszert (Google, Tango, Goliat, Kurzor). Ennek oka, hogy az elérhető weboldalak száma napjainkra elképzelhetetlen méreteket öltött, így, a rendelkezésre álló idő szűkösségéből fakadóan, elengedhetetlenné vált a strukturálás, a releváns tartalmak mielőbbi megtalálása.
Az online marketing növekvő szerepét mi sem mutatja jobban, mint hogy 2006-ra - az éves reklámköltést figyelembe véve - két szegmens növelte jelentősen részesedését a reklámtortából; a kültéri média és az online marketing. Ez utóbbi hozzávetőlegesen 160%-os növekedést ért el. Az online marketing legdinamikusabban fejlődő szegmense a keresőmarketing piac; az Egyesült Államokban jelenleg az online reklámköltés több mint 40%-át teszi ki. Hazánkban a keresőmarketing piac 2007-re körülbelül 1 milliárd forintos költést tudhat magáénak, mely 250%-os növekedést jelent 2006-hoz képest.
A keresőfelületek marketing célú felhasználása egy új, költséghatékony kommunikációs lehetőség, mely a felhasználók meglévő motivációjára épít, ezzel üzleti szempontból az egyik legnagyobb megtérülést hozó marketingeszköz. Az felhasználók amennyiben egy szolgáltatásról, termékről szeretnének informálódni, vagy egy ismeretlen weboldalt szeretnének megtalálni: leggyakrabban a keresőket használják. A statisztikák alapján a felhasználók 78%-a használja a keresőmotorokat vásárlás előtt, tehát vásárlási döntés előkészítésére, így ez a kommunikációs csatorna napjainkban szinte kihagyhatatlanná vált az online marketing-mix kialakításakor.
A keresőmarketing rendkívüli előnye a többi marketingeszközzel szemben, hogy a keresőkből érkező látogatók már befogadó-képes, nyitott állapotban érkeznek a site-ra, emiatt könnyebben megszólíthatóak, mint a többi csatornán elért potenciális vásárlók. A tradicionális marketingeszközökkel szemben a célcsoport számára ugyanis pontosan akkor jelenik meg a kínálat, amikor igény merül fel az információszerzésre, a vásárlásra.
Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az utazási szokások, mára az üdülők nagy része már az interneten foglalja le szállását. Sőt, nem csak szállását, hanem az egész utazást meg lehet online szervezni.
A versenytárs-elemzés
"A keresőmarketing piac ugrásszerűen növekszik és egyre bonyolultabbá válik, az Egyesült Államokban az online hirdetési költéseknek már több mint 40%-a jut erre a területre. Versenytársainkra vonatkozó adatgyűjtés kritikussá vált minden online hirdetéshez és marketing döntéshez. Az AdGooroo a piacon elérhető legszéleskörűbb elemzési eszköztárat kínálja ehhez." - mondta Richard Stokes, az AdGooroo elnöke.
"A hazai keresőmarketing piac ugrásszerű növekedését 2007-ben tapasztalhattuk meg, és ehhez hasonlóra számítunk idén." - mondta Fazakas László, az Arcus Search divízióvezetője, majd hozzátette: "Azért, hogy ügyfeleinkkel a legtöbb információ birtokában hozhassuk meg napi döntéseinket, szükségünk van egy olyan eszközre, amellyel láthatóvá válnak versenytársaik a keresőkben, és így jobban megismerhetjük ezen versenytársak hirdetési stratégiáját."
Kálmán Tamás, az ETARGET Kft magyarországi vezetője szerint az ágazat rohamos fejlődésével a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költések is nagymértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.