Igaz, ehhez – egyelőre – szükség volt emberre is, az Embark startup alkalmazottjára, aki a vezetőfülkében ült, és ellenőrizte a robotkamion működését. A további sikeres kísérletek, majd a várt, megfelelő hatósági engedélyek birtokában megnyílhat az út az automata teherjárművek közlekedése előtt az amerikai utakon.
A tét, a potenciális üzlet óriási: az áruk 70 százalékát kamionokon szállítják az USA-ban, miközben egyre nagyobb a járművezetők hiánya. Szakmai szervezetük szerint jelenleg 50 000 kamionsofőr hiányzik, s miután egyre többen mennek nyugdíjba, vagy hagyják ott ezt a nehéz szakmát, 2024-re 175 000 hiányzik majd. Ha nem kell ember, megoldódik ez a gond – nem is beszélve arról, hogy az önjáró kamionra nem vonatkozik a szabály, hogy vezetője napi 11 óránál többet nem ülhet a volánnál...
Startupok mellett a nagyok is gyorsuló ütemben nyomulnak ezen az új területen: a Volvo és a Daimler ugyanúgy fejleszt automata teherautókat, mint a Tesla és a Google cége, a Waymo, az Uber automata kamionját pedig kipróbálták már sörszállításra Coloradóban. (Wired)