Önjáró kamionokkal pótolnák a hiányzó sofőröket

Aki ősszel Frigidaire hűtőszekrényt rendelt Dél-Kaliforniában, tanúja lehetett, amint önjáró kamion áll a szállítmánnyal háza elé. A kocsi a texasi gyárból majd 3000 kilométert tett meg rakományával – teljes biztonságban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Igaz, ehhez – egyelőre – szükség volt emberre is, az Embark startup alkalmazottjára, aki a vezetőfülkében ült, és ellenőrizte a robotkamion működését. A további sikeres kísérletek, majd a várt, megfelelő hatósági engedélyek birtokában megnyílhat az út az automata teherjárművek közlekedése előtt az amerikai utakon.

Kép: Wired

A tét, a potenciális üzlet óriási: az áruk 70 százalékát kamionokon szállítják az USA-ban, miközben egyre nagyobb a járművezetők hiánya. Szakmai szervezetük szerint jelenleg 50 000 kamionsofőr hiányzik, s miután egyre többen mennek nyugdíjba, vagy hagyják ott ezt a nehéz szakmát, 2024-re 175 000 hiányzik majd. Ha nem kell ember, megoldódik ez a gond – nem is beszélve arról, hogy az önjáró kamionra nem vonatkozik a szabály, hogy vezetője napi 11 óránál többet nem ülhet a volánnál...

Külön sávot kapnának az önvezető autók
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.
A becslések szerint megóvhatnának így évente több mint 4000 emberi életet is: ennyi kamionvezető hal meg az amerikai utakon, az esetek túlnyomó részében emberi hibából.

Startupok mellett a nagyok is gyorsuló ütemben nyomulnak ezen az új területen: a Volvo és a Daimler ugyanúgy fejleszt automata teherautókat, mint a Tesla és a Google cége, a Waymo, az Uber automata kamionját pedig kipróbálták már sörszállításra Coloradóban. (Wired)

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo