A Futuresource Consulting tanulmányában résztvevő britek kétharmada nézett tévét, filmeket vagy videót PC-n vagy laptopon, és 15 százalékuk ezt illegálisan tette. A jelentés megállapítja, hogy a meg nem engedett tartalmak széleskörű elterjedtsége egy jelentős akadály az online tartalomszolgáltatások fejlesztésében, és rosszul hat a bevételekre. Ezen a kormányzati és iparági erőfeszítések sem tudtak jelentősen segíteni.
A médiacégek elkeseredetten próbálják a fogyasztókat meggyőzni arról, hogy fizessenek az online tartalmakért, és eloszlatni azt a nézetet, hogy a tartalomnak az interneten ingyenesnek kell lennie. A hirdetésekkel megtámogatott ingyenes tartalmak nem képesek pótolni az offline média kieső bevételeit. A kormányok minden országban próbálnak hozzájárulni az illegális fájlcserélők elleni küzdelemhez. Néhány országban a "visszaeső" letöltőket a kapcsolatuk lassításával, illetve megszüntetésével fenyegetik, ami viszont a jogvédők ellenszenvét vívta ki, álláspontjuk szerint az internethez való hozzáférés alapvető jog. A zeneipar ért el "eredményeket" is, a múlt héten 2 millió dollár megfizetésére ítéltek egy amerikai nőt, aki megosztotta zenéit a neten.
A tanulmány szerint a neten videót nézők 90 százaléka még soha nem fizetett hírekért, vagy a sorozatokért. Több mint a felük egész estés filmekért sem fizetett. Ugyanakkor legtöbbjük azt állítja, hogy hajlandóak lennének a jövőben fizetni ezekért a tartalmakért. Kevesebb mint 1 százalék ellenzi a videók alatti hirdetéseket, és 30 százalékuk szerint egyáltalán, vagy csak egy kicsit lennének zavaróak, írta meg a Reuters.