Mindenki notebook-ot akar

A Toshiba előrejelzése szerint a gazdasági visszaesés ellenére sem csökken 2009-ben a hordozható számítógépek iránti kereslet sőt, a cég a magyar piacon átlagosan 10 százalék feletti bővülésre számít ebben a szegmensben.

A piaci tendenciákat elemezve kiderül, hogy miközben az asztali gépek (PC) piaca stagnál vagy csökken, notebookot már tavaly és az idén is többet adnak el, mint PC-t: az idén az előrejelzések szerint a forgalmazók 300-350 ezer hordozható gépet értékesítenek. Mindennek hátterében részben a mobil internet terjedése, illetve a mobil munkahelyek iránti igény áll.

Patonai Szabolcs, a Toshiba magyarországi értékesítési vezetője az MTI-nek elmondta, a legnagyobb kereslet a 125-150 ezer forint közötti gépek iránt van, hiszen a 100-120 ezer forint értékű notebook-ok esetében a vevőknek túl nagy kompromisszumot kötniük az eszközök tudását illetően. A Toshiba az idén várhatóan 50-55 ezer hordozható számítógépet ad el a magyar piacon, s ezzel 9 százalékos részesedésre tesz szert a számítógép-szegmensben.

Csökkenő árak mellett nő a kereslet

Hasonlóan nyilatkozott a piaci tendenciákról Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója is, aki szerint termékeik közül is csak a hordozható gépek iránt nő a kereslet, míg a PC-k és szerverek esetében stagnál, vagy bizonyos típusok esetében csökken.

A Fujitsu Siemens esetében az eladott gépek több mint fele hordozható számítógép, amelyek közül legjobban szintén a bruttó 120-150 ezer forintosakat keresik a vevők. Az árakkal kapcsolatban az ügyvezető elmondta: a gépek átlagára az elmúlt években 10-20 százalékkal csökkent, s úgy tűnik ez a tendencia nem változik.

Az ügyvezető szerint megváltoztak a trendek, s a belépő kategória helyett most már leginkább a professzionális hordozható gépek iránt nő a kereslet. Főként azért, mert aki gépet cserél vagy egy másikat vesz, az általában már nagyobb tudású notebook-ot választ.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo