Mindenki notebook-ot akar

A Toshiba előrejelzése szerint a gazdasági visszaesés ellenére sem csökken 2009-ben a hordozható számítógépek iránti kereslet sőt, a cég a magyar piacon átlagosan 10 százalék feletti bővülésre számít ebben a szegmensben.

A piaci tendenciákat elemezve kiderül, hogy miközben az asztali gépek (PC) piaca stagnál vagy csökken, notebookot már tavaly és az idén is többet adnak el, mint PC-t: az idén az előrejelzések szerint a forgalmazók 300-350 ezer hordozható gépet értékesítenek. Mindennek hátterében részben a mobil internet terjedése, illetve a mobil munkahelyek iránti igény áll.

Patonai Szabolcs, a Toshiba magyarországi értékesítési vezetője az MTI-nek elmondta, a legnagyobb kereslet a 125-150 ezer forint közötti gépek iránt van, hiszen a 100-120 ezer forint értékű notebook-ok esetében a vevőknek túl nagy kompromisszumot kötniük az eszközök tudását illetően. A Toshiba az idén várhatóan 50-55 ezer hordozható számítógépet ad el a magyar piacon, s ezzel 9 százalékos részesedésre tesz szert a számítógép-szegmensben.

Csökkenő árak mellett nő a kereslet

Hasonlóan nyilatkozott a piaci tendenciákról Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója is, aki szerint termékeik közül is csak a hordozható gépek iránt nő a kereslet, míg a PC-k és szerverek esetében stagnál, vagy bizonyos típusok esetében csökken.

A Fujitsu Siemens esetében az eladott gépek több mint fele hordozható számítógép, amelyek közül legjobban szintén a bruttó 120-150 ezer forintosakat keresik a vevők. Az árakkal kapcsolatban az ügyvezető elmondta: a gépek átlagára az elmúlt években 10-20 százalékkal csökkent, s úgy tűnik ez a tendencia nem változik.

Az ügyvezető szerint megváltoztak a trendek, s a belépő kategória helyett most már leginkább a professzionális hordozható gépek iránt nő a kereslet. Főként azért, mert aki gépet cserél vagy egy másikat vesz, az általában már nagyobb tudású notebook-ot választ.

Véleményvezér

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.
50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében

50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében 

Szemétfronton már egyetértenek az illetékesek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo