A teszt része a “Digital Tower Laboratory” elnevezésű projektnek, amelyben a fejlesztők a repülőtéren felállított ultra HD, 4K felbontású kamerák képeit, a mesterséges intelligencia és gépi tanulás technológiáit kombinálják.
A jelenlegi irányítótorony 87 méter magas, amely ugyan alapesetben jó kilátást nyújt a repülőtérre, de alacsony felhőzet, vagy köd esetén előfordulhat, hogy ilyen magasságból már nem láthatók a futópályák.
Ilyenkor a légiforgalmi irányítók csak a radarok adataira támaszkodhatnak, ezért a repülőtér kapacitásait 20 százalékkal
Az új rendszer a rossz látási viszonyok között növelheti Heathrow kapacitását, ez az utasok számára pontosabb érkezést, míg a helyi lakosok számára a későn érkező gépek számának csökkenését jelentené.
Egyelőre nem éles üzemben folyik majd a tesztelés, márciusig több mint 50 ezer repülőgép mozgását fogja megvizsgálni az Aimee, ezzel a fejlesztők meggyőződhetnek a rendszer pontosságáról. Hozzátették, hogy a mesterséges intelligencia csak egy újabb eszköz, amellyel támogatják az irányítók munkáját, a döntéseket továbbra is a szakemberek hozzák meg.