A mobilszolgáltatók telefonon és az ügyfélszolgálataikon, valamint postahivatalokban is lehetővé teszik az ügyfeleknek az adategyeztetést, online azonosítás esetén pedig kedvezményeket is biztosítanak. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) korábban azt közölte: új szerződéssel a határidő lejárta után is visszaadható a megszűnt előfizetések hívószáma és egyenlege az ügyfeleknek, ha igazolták a személyazonosságukat. A hívószámok utólagos visszakapcsolását a következő hónapok során a Magyar Telekom, a Telenor és Vodafone is lehetővé teszi az előfizetői számára.
Az azonosítást nemcsak a SIM-kártyák tulajdonosai, hanem a más tulajdonában álló kártyák használói is elvégezhetik, de egy üzleti előfizetőnek legfeljebb 50, az egyéni előfizetőknek pedig 10 előre fizetett (prepaid) kártyája lehet az elektronikus hírközlésről szóló törvény januárban életbe lépett változásai szerint. Az azonosítási kötelezettség csak a beszélgetésre alkalmas kártyákra vonatkozik, az adategyeztetéshez szükséges személyazonosító okmány érvényességét a szolgáltatóknak kell ellenőrizniük, az azonosítást pedig évente kötelesek megismételni. (Két szolgáltató is több időt hagyott volna a felöltőkártyásoknak az adategyeztetésre.)
Új szerződés megkötése előtt a szolgáltatók az új előfizetők megfelelő adatait is ellenőrzik: e nélkül a szerződést nem lehet megkötni. A módosított jogszabály rendelkezik arról is, hogy az előre fizetett szolgáltatásokat nem lehet értékesíteni és csak akkor lehet továbbadni másnak - nem számítva a közeli hozzátartozókat -, ha a tulajdonos a beazonosításhoz szükséges adatokat egyeztette a szolgáltatóval: ennek hiányában a szerződés 15 napos határidővel megszüntethető.