Lassú telefon: semmi baja, csak teliraktuk

Tömegesen veszik vissza a hibátlan telefonokat a mobilszolgáltatók. Négyből három garanciális készüléknek semmi baja azon kívül, hogy a használója túl sok alkalmazást telepített rájuk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Marcetingfacts

A Blancco Technology Group felmérése szerint a garanciális hibajavításra visszavitt okostelefonok többségének semmi baja. Mivel azonban a szolgáltatók nem végzik el helyben a készülékek belső működésének ellenőrzését, legtöbbször nekik kell fedezni a hibátlan telefonok bevizsgálásával járó költségeket. A probléma legfőbb forrása, hogy a felhasználók egyszerűen túl sok alkalmazást telepítenek a készülékekre, és utána ezeket párhuzamosan futtatják egymással. A helyzet Ázsiában a legrosszabb, ahol akár 40 alkalmazást is megpróbálnak egyszerre használni, de Európában és Észak-Amerikában sem sokkal jobb a helyzet. A lassulást ilyenkor a felhasználók általában a hardverre fogják, majd csak a készülékek műszaki bevizsgálása során derül ki, hogy négyből háromnak semmi baja.

A Blancco becslése szerint mindez egyedül Magyarországon több száz milliós kárt okoz az operátoroknak. A cég szerint megoldást az jelentene, ha az operátorok ügyfélszolgálatai egy diagnosztikai szoftver segítségével helyben, néhány perc leforgása alatt tesztelnék a visszavitt készülékeket. Így eldönthető lenne, hogy van-e a garanciális javítás körébe tartozó műszaki hiba, vagy a teljesítményprobléma a használat módjából ered, a jogosulatlan igények pedig elutasíthatóak lennének.

Már a bank is csak egy app
A pénzügyi szektor is megkapta a maga felforgatóit: ezek az „app-only” bankok, amelyeknél a bankolást teljes egészében egy alkalmazáson keresztül végezhetjük. Eddig kevés ilyen létezik, de meglepően gyorsan gyarapodik az ügyfélkörük.
Emellett az ügyfelek részletes jegyzőkönyvet kaphatnának a telefon műszaki állapotáról, a személyes adatok védelmét pedig segítené, hogy egyidejűleg megtörténhetne a javításra átvett készülékek szoftveres törlése is.

A meghibásodások aránya többé-kevésbé tükrözi a mobil operációs rendszerek és a gyártók piaci helyzetét, a felmérés szerint a meghibásodások 85 százaléka androidos készülékhez, 15 százaléka pedig iPhone-okhoz kapcsolódik. Az androidos szegmenesen belül a Samsung felelős a hibák 27 százalékáért, melyet a Lenovo (21%), a Motorola (18%), a Xiaomi (11%) és az Asus (8%) követ.

A leggyakrabban meghibásodó alkatrészek a kamera, az érintőképernyő, az akkumulátortöltő, a mikrofon és végül a telefon általános teljesítményének csökkenése. Ázsiában a legtöbb probléma a közösségi alkalmazásokhoz kapcsolódik, általában a Facebook, a WhatsApp, a WeChat és az itthon kevésbé ismert Line állnak ezek hátterében.

Egyre bátrabban fizetünk mobillal
A közlekedés, ételrendelés és párkeresés mellett a szabadidő-szervezési folyamatát is átalakították az okos eszközök. A magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo