Az Xbox 360 a legmegbízhatatlanabb játékgép, derül ki a Square Trade szórakoztató elektronikai eszközök javításával és a jótállási idejének a meghosszabbításával foglalkozó cég jelentéséből. Az amerikai vállalat 16000 játékgépet választott ki véletlenszerűen azok közül, melyeknek tulajdonosai a vásárlást követően megállapodtak a céggel, az esetlegesen előforduló hibák javításáról. A gépek között 2500-2500 Playstation 3 és Xbox 360 volt, és 11000 Wii, mivel a Nintendo játékgépek vásárlói sokkal gyakrabban kötnek szerződést a vállalattal, mint a többi konzolgyártó termékeit választók.
Az amerikai cég által vizsgált Xbox 360 játékgépeknek közel a huszonnégy százaléka romlott el a megvásárlásukat követő két év során, míg a Playstation 3 konzoloknak a tíz, a Nintendo gépeinek pedig csak a 2,4 százaléka hibásodott meg ez alatt az idő alatt. A vizsgált gépek hibáit nem a tulajdonosaik okozták.
Minden második Xbox-tulajdonos panaszkodott
A Game Infomer nevű számítógépes játékokkal foglalkozó magazin az előző hónapban közzétett internetes felmérése a javítással foglalkozó cég vizsgálatánál is sötétebb képet fest a Microsoft játékgépeiről. A magazin ötezer előfizetőjét kérdezte a konzolokkal kapcsolatos tapasztalatairól. Míg felmérésben részt vevő Xbox 360 tulajdonosoknak az 54 százaléka számolt be a játékgépe meghibásodásról, a Playstation 3 tulajdonosoknak csak a tíz, a Wii játékgépet vásárlóknak pedig csak a hét százaléka mondta azt, hogy elromlott a konzolja.
A Microsoft játékgépeinek a két leggyakoribb hibája a "Red Ring of Death" (Halál Vörös Köre) és az "E74-es kód". A "Red Ring of Death" arról kapta a nevét, hogy ha bekövetkezik, akkor az a gomb, amivel a konzolt be lehet kapcsolni zöld helyett pirosan kezd el világítani. Az E74-es hibaüzenetet általában azután szokta megjeleníteni az Xbox, hogy vonalak jelennek meg a konzollal összekötött tévé képernyőjén.
A Microsoft 2007-ben a gyakori meghibásodások miatt bejelentette, hogy azoknak az Xbox 360 játékgépeknek a garanciális javítását a vásárlást követő három évig vállalja, melyeknél előfordul a "Red Ring of Death". A cég máig nem magyarázta meg, hogy mi okozza az ijesztő nevű hibát, azóta viszont a másik gyakori meghibásodásra is kiterjesztette a garanciát.
Négy százalék hiba
Az Xbox 360 játékgépet a megjelenését követően, szinte minden évben új processzorral látta el a redmondi cég, és folyamatosan próbálja javítani a konzoljai minőségét és csökkenteni a meghibásodások számát. A 2008-as Jasper processzorral ellátott modelleknek pedig a Microsoft szerint csupán a négy százaléka romlik el a megvásárlásukat követő első évben. "Keményen dolgoztunk a termékeink fejlesztésén, és azt hiszem kijelenthetem, hogy a hibalehetőségek nagy részét sikerült kiküszöbölnünk. A játékgépeink minősége rendkívül fontos a számunkra, és ezért sem hárítjuk a javításuk költségét a tulajdonosokra" - nyilatkozta Aaron Greenberg a Microsoft Xbox360 részlegének egyik vezetője a Gamespot-nak.
Ha valakinek elromlik az Xbox 360 játékgépe, akkor érdemes felhívnia Microsoft magyarországi ügyfélszolgálatát. Ha a konzolra vonatkozik a három éves garancia, a cég küldeni fog egy futárt a játékgépért és néhány héten belül megjavítja. A flashelt konzolok javítását nem túl meglepő módon nem vállalják.
A YouTube-ra feltöltött videók tanulsága szerint a "Red Ring of Death" hibát, egy rövid ideig orvosolja, ha egy törülközővel körbetekerjük a konzolt, és túlmelegítjük, ez azonban nem igazán jó ötlet. A hiba a konzol törülközős javítása után is visszatér, a garancia pedig elveszhet, ha túl jól sikerül a művelet.
Egy másik trükk a "Halál Vörös Köre"-e ellen.