Hiányos homepage-ek
Az IBM által megvizsgált oldalak nagy része, a „még nem érett meg a webre” kategóriába sorolható. Amíg a vállalatok egyik csoportja éppen az oldalán dolgozott, a többi csak igen vérszegény on-line kínálattal tudott előrukkolni. A termék és cégprezentációk álltak előtérben. A sort azok a vállalatok (40%-uk) tolták a megvizsgáltak közül, akik semmilyen formában sem képviselték magukat a neten. Ez nagyjából egybevág, a WEBAGENCY szervezet benyomásával is, amelyet egy hasonló felmérés keretében tapasztaltak. Sokszorosan jobban szorgalmazzák a vállalatok a cégük bemutatását a valódi vevői érdekekkel és igényekkel ellentétben. A másik oldalról viszont folyamatosan növekszik az ügyfelek elvesztésének a rizikója, amely a weboldalak kialakításának inkompetenciájából ered. Főleg a B2B területén, a lehetséges szállítók kiválasztásánál tesz egyre nagyobb jelentőségre szert a www. Ezért azon cégek, melyek helyettesíthető termékeket kínálnak, elengedhetetlen, hogy vásárlóikat jobb szervizzel tudják a weben keresztül professzionális módon kiszolgálni és ezáltal a vállalatukhoz kötni.
A jó webes megjelenés jellemzői:
A webes megjelenés megvalósításánál, okvetlenül tekintettel kell lennünk a következő szempontokra:
• Elemezze a célcsoportjait, és az eltérő csoportok számára, eltérő információ kínálatot alakítson ki!
• Adjon okot ügyfelének arra, hogy felkeresse Önt. Teremtsen többletértéket!
• Törekedjen a vonzó designra és az egyszerű navigációra! Statisztikák szerint az ötnél többszöri klikkelés egy adott információ megszerzése érdekében, elveszi a kedvet és az érdeklődést is.
• Kezdjen párbeszédbe a vevőkkel! A Feedback-formulák és elérhetőségre vonatkozó információk (pl: e-mail, telefon, telefax, stb.) kötelező jellegűek!
• Az internet jelenlétét folyamatosan frissítse a legújabb trendek alapján. Ha az utolsó aktualizáció túl régen volt, ez a felhasználó szemében a vállalat érdekeltségének a hiányát jelenti. Erre, mi is hasonló reakciót várhatunk tőlük.
• Törekedjen arra, hogy könnyen megtalálható legyen az interneten! A keresőprogramokba történő regisztráció szintén kötelességünk! Optimalizálja az oldalát a keresési fogalomnak megfelelően úgy, amely alatt szeretné, ha felkeresnék Önt.
Forrás: Karrier Online
Javításra szoruló céges weboldalak
Az internethasználat manapság fontos versenyelőnynek nevezhető. Az európai, fogyasztási cikkeket termelő iparág a lehető legjobb úton van afelé, hogy ezen új médium kínálta esélyeket könnyűszerrel eljátssza. Mindenesetre ezzel az eredménnyel szolgál, az IBM tanulmánya mely nemrég látott napvilágot. Az on-line szektor hiányossága negatív kihatással van a forgalomra. Az Internet mint üzleti „bevetési” terület egyre jobban az információs és kommunikációs médium szerepében működik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Ezzel összefüggésben a professzionális internetjelenlét napról napra fontosabb. Azok a weboldalak, melyek egyoldalúan monologizálva szállítják az információt és semmilyen interakciót nem biztosítanak a vevők részére, még az egyébként lehetséges vevőket is elriasztják. A „szörfölők” rendszerint megjegyzik azokat az oldalakat, ahol nem élvezhetik a minőségi kiszolgálást.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.