Hiányos homepage-ek
Az IBM által megvizsgált oldalak nagy része, a „még nem érett meg a webre” kategóriába sorolható. Amíg a vállalatok egyik csoportja éppen az oldalán dolgozott, a többi csak igen vérszegény on-line kínálattal tudott előrukkolni. A termék és cégprezentációk álltak előtérben. A sort azok a vállalatok (40%-uk) tolták a megvizsgáltak közül, akik semmilyen formában sem képviselték magukat a neten. Ez nagyjából egybevág, a WEBAGENCY szervezet benyomásával is, amelyet egy hasonló felmérés keretében tapasztaltak. Sokszorosan jobban szorgalmazzák a vállalatok a cégük bemutatását a valódi vevői érdekekkel és igényekkel ellentétben. A másik oldalról viszont folyamatosan növekszik az ügyfelek elvesztésének a rizikója, amely a weboldalak kialakításának inkompetenciájából ered. Főleg a B2B területén, a lehetséges szállítók kiválasztásánál tesz egyre nagyobb jelentőségre szert a www. Ezért azon cégek, melyek helyettesíthető termékeket kínálnak, elengedhetetlen, hogy vásárlóikat jobb szervizzel tudják a weben keresztül professzionális módon kiszolgálni és ezáltal a vállalatukhoz kötni.
A jó webes megjelenés jellemzői:
A webes megjelenés megvalósításánál, okvetlenül tekintettel kell lennünk a következő szempontokra:
• Elemezze a célcsoportjait, és az eltérő csoportok számára, eltérő információ kínálatot alakítson ki!
• Adjon okot ügyfelének arra, hogy felkeresse Önt. Teremtsen többletértéket!
• Törekedjen a vonzó designra és az egyszerű navigációra! Statisztikák szerint az ötnél többszöri klikkelés egy adott információ megszerzése érdekében, elveszi a kedvet és az érdeklődést is.
• Kezdjen párbeszédbe a vevőkkel! A Feedback-formulák és elérhetőségre vonatkozó információk (pl: e-mail, telefon, telefax, stb.) kötelező jellegűek!
• Az internet jelenlétét folyamatosan frissítse a legújabb trendek alapján. Ha az utolsó aktualizáció túl régen volt, ez a felhasználó szemében a vállalat érdekeltségének a hiányát jelenti. Erre, mi is hasonló reakciót várhatunk tőlük.
• Törekedjen arra, hogy könnyen megtalálható legyen az interneten! A keresőprogramokba történő regisztráció szintén kötelességünk! Optimalizálja az oldalát a keresési fogalomnak megfelelően úgy, amely alatt szeretné, ha felkeresnék Önt.
Forrás: Karrier Online
Javításra szoruló céges weboldalak
Az internethasználat manapság fontos versenyelőnynek nevezhető. Az európai, fogyasztási cikkeket termelő iparág a lehető legjobb úton van afelé, hogy ezen új médium kínálta esélyeket könnyűszerrel eljátssza. Mindenesetre ezzel az eredménnyel szolgál, az IBM tanulmánya mely nemrég látott napvilágot. Az on-line szektor hiányossága negatív kihatással van a forgalomra. Az Internet mint üzleti „bevetési” terület egyre jobban az információs és kommunikációs médium szerepében működik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Ezzel összefüggésben a professzionális internetjelenlét napról napra fontosabb. Azok a weboldalak, melyek egyoldalúan monologizálva szállítják az információt és semmilyen interakciót nem biztosítanak a vevők részére, még az egyébként lehetséges vevőket is elriasztják. A „szörfölők” rendszerint megjegyzik azokat az oldalakat, ahol nem élvezhetik a minőségi kiszolgálást.
Véleményvezér

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.

Érdekes észrevétel, a kormány háborús riogatása óta csökken a születések száma Magyarországon
A demagógia nem használ a gyermekvállalásnak.

Óriási botrány az osztrák jegybanknál is, bár ott nem százmilliárdok tűntek el
Masszázs-gate Ausztriában.