Az idén elsöprő sikerrel debütáló Google Online Marketing Challenge versenyen 1650 csapat 8000 diákja vett részt 47 országból. A magyar indulók kiváló eredményt értek el: a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának egyik gárdája bekerült az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé.
A Google online marketingversenye segítségével a felsőoktatásban résztvevő diákok az elméleti képzés mellett életszerű gyakorlati tapasztalatot is szerezhetnek. A diákoknak a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy helyi cég online marketingkampányát kell hatékonyan megtervezni, a követendő stratégiát meghatározni, a tevékenységeket levezényelni, az eredményeket kiértékelni, végül pedig javaslatokat kidolgozni a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozóan.
A verseny menete a következő:
- A tanárok a hallgatókat csapatokba osztják, amelyek 200 dollár értékű (kb. 40 ezer forint) AdWords-kuponokat kapnak.
- A csapat vagy tanáruk kiválaszt egy maximum 100 főt foglalkoztató vállalkozást, amely rendelkezik weboldallal, de még nem használja az AdWords-öt.
- A csapatok létrehoznak egy AdWords-fiókot és felépítik online marketingkampányukat.
- A verseny 3 hétig tart, ezalatt optimalizálhatják és tökéletesíthetik a kampányt. Két jelentést kell majd leadniuk, egyet a kampány elindulásakor, a másikat pedig annak befejezésekor.
- A zsűri a kampány eredményessége és a jelentés minősége alapján kiválasztja és 2009. júliusában kihirdeti a verseny nyerteseit.
A 2009. évi versenyre 2008. október 17. és 2009. január 29. között lehet regisztrálni. A diákok január és május között bármely egymást követő három héten keresztül lefolytathatják a kampányt.
A versennyel kapcsolatos további információk a Google oldalán találhatók.