Az egyik leginkább aktuális példa a valós idejű operációs rendszerek felhasználására a téli olimpia. Idén minden eddiginél intenzívebb és látványosabb formában követhetjük a megmérettetéseket. Akár interaktív VR-környezetben is átélhetjük a legfontosabb eseményeket a világ bármely pontjáról, méghozzá élőben, de 360 fokos videókban is gyönyörködhetünk. Ahhoz, hogy valós időben készíthessék és szinkronizálhassák ezeket a felvételeket, és a szolgáltatások azonnal, megbízhatóan és folyamatosan elérhetők legyenek, a valós idejű operációs rendszerek képességeire van szükség.
Ahogy azt már megszokhattuk, a sporteseményeken rendkívül precíz az időmérés, és villámgyorsan rendelkezésre állnak az információk, a legtöbbször azonban nem is gondolunk bele, milyen komoly informatikai háttérre van szükség mindehhez. Az időmérő, illetve pontozórendszerekben azonnal összegzik az adatokat, amint a sportoló beért a célba vagy a zsűritagok kiosztották a pontszámokat.
Az összesítés után az adatok egy központi elosztórendszerbe kerülnek, ahol feldolgozzák azokat, és szétküldik minden szükséges eszközre. Az egész folyamat kevesebb mint 2 másodperc alatt lefut, sőt, a kommentátorok és újságírók még hamarabb, 0,3 másodperc alatt megkapják az eredményeket. Ezek az azonnal befutó információk gondoskodnak arról, hogy élőben követhessük a versenyeket.
A szervezők óriási információhalmazzal dolgoznak, beleértve az időbeosztásokat, az egyes versenyek eredményeit és statisztikáit akár évtizedekre visszamenően, valamint az összesített eredményeket, az aktuális ranglistát, illetve a sportolók életrajzait. A számos különféle verseny és feladat mellett mindennek óramű pontossággal kell működnie, beleértve a világszerte nézők milliárdjai számára biztosított tökéletes közvetítést is.
Mindehhez megbízható, nagy rendelkezésre állású és villámgyorsan reagáló rendszerekre van szükség a háttérben. A speciális, valós idejű operációs rendszerek képesek kiszolgálni a real-time alkalmazásokat, amelyek azonnal, késlekedés nélkül feldolgozzák az adatokat beérkezésük után, és rendkívül szoros időkorlátoknak felelnek meg..
Egyre nagyobb szerephez jutnak az önvezető autók irányításában, illetve a Forma1-es versenyautók tervezésénél és működtetésénél is széles körben alkalmazzák, például az egyes változtatások hatásainak szimulációjához.
A valós idejű operációs rendszerek a gyártásban is különféle területeken biztosítanak fontos előnyöket, a robotika, a szerelősorok és az ipari folyamatok irányításától kezdve az eszközök szimulációján át az adatok gyűjtéséig. A szórakoztatóiparban elsősorban animációs rendszerekhez és interaktív videójátékokhoz alkalmazzák, a telekommunikációban pedig többek között a hálózati routerek, a telekommunikációs kapcsolók, az IoT és VoIP eszközök, valamint a különféle weboldalak és szolgáltatások üzemeltetésénél, illetve hang vagy videó streamelésénél veszik igénybe a valós idejű operációs rendszereket.