A menedzselt szolgáltatásnyújtók (MSP – managed services providers, azaz olyan szolgáltatás, amely központilag menedzselt létesítményből telepíti, hosztolja és kezeli több ügyfél számára az alkalmazás-csomaghoz való hozzáférést) kétharmadának jelent gondot a mai kibertérben található kihívásoknak megfelelni, mivel jellemzően képzett IT biztonsági személyzet hiányában nehezen vagy sehogy nem tudják orvosolni az online támadásokat és azok következményeit – derült ki a Kaspersky lab legfrissebb jelentéséből.
Mivel globálisan a menedzselt szolgáltatások piaca várhatóan eléri a 65 billió forint összbevételt 2022 végéig, ezért a kiberbiztonságot már nem tekinthetjük önálló- vagy választható szolgáltatásnak. Sőt, az MSP-k által kínált szolgáltatások szerves részévé vált, csakúgy mint a vevői elégedettség, valamint a biztonsági események minimálisra csökkentése. A jelentés megállapította, hogy az MSP-k 92 százaléka jelenleg is a szolgáltatás-csomagjuk részeként nyújtják a kiberbiztonságot, és 51 százaléka a működési folytonossághoz elengedhetetlennek tartja. A kiberbűnözők elleni védelem biztosítása a jövőben elsődleges lesz az MSP-k számára.
A számítástechnikai biztonság várhatóan számos módon előmozdíthatja az MSP-k üzleti tevékenységét. A kisebb ügyfelekkel rendelkező MSP-k (a legfeljebb 50 db végfelhasználói munkahellyel) úgy remélik, hogy a portfóliójuk bővítése az informatikai biztonsági védelemmel növelheti reputációjukat (78%) és segíthet új ügyfeleket találni (77%). Eközben a nagyobb vállalatokkal együttműködő szolgáltatók többek között a kiberbiztonság biztosítását tekintik az ügyfelek számára előnyösnek (78%).
Ugyanakkor a tanulmány azt is feltárja, hogy az MSP-k számos kihívással szembesülnek, amikor bővítik kínálatukat a kiberbiztonsággal. Az MSP-k kétharmada egyetért abban (60%), hogy a fő nehézséget a szakképzett IT biztonsági szakemberek hiánya jelenti, további problémát jelenthet a szolgáltatásaik távoli hozzáférésével és telepítésével kapcsolatos feladatok.
"Az nem elegendő vagy kielégítő, ha a szolgáltatók egyszerűen beillesztik portfoliójukba a kiberbiztonsági szolgáltatásokat. Egy komoly incidens, mint például egy zsarolóprogram-fertőzés alááshatja a hírnevüket és az ügyfelekkel való viszonyt.” – mondta Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab KKV Üzletágának vezetője. „Ezért van szükségük a legerősebb biztonsági megoldásokra, és a Kaspersky Lab elkötelezett a végpontok-, az e-mail szerverek- és a virtuális környezetek védelmében, amelyek segíthetnek az MSP-k számára megfelelő kiberbiztonsági szolgáltatást nyújtani ügyfeleiknek.”