Idén az okos kütyü lesz a divat!

A testen viselhető okos eszközök – köztük az okosszemüvegek, okosórák - felemelkedésének éve lesz 2014: 10 millió darab fogyhat belőlük idén szerte a világban, értékesítésük 2020-ra a 100 millió darabot is meghaladhatja – derült ki a Deloitte 2014-es globális trendeken alapuló TMT (Technológiai, Média és Telekommunikációs) előrejelzéséből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Forrás: SXC

Az okostelefonok, tabletek, PC-k, TV készülékek és játékkonzolok forgalma idén 750 milliárd dollárnál is nagyobb lehet, ami majdnem duplája a 2007-es forgalomnak. Számos más területen is jelentős bővülést jósol a tanácsadó cég: a nyílt online kurzusok, az orvosi eVizitek, vagy a több különálló TV előfizetéssel rendelkező háztartások száma is várhatóan emelkedni fog.

„A Deloitte friss jelentése szerint a vásárlói igények 2014-ben 3 milliárd dolláros jövedelmező piacot teremtenek a testen hordható okos eszközöknek. Emellett idén is az egyik legnagyobb növekedés az okostelefonok forgalmában lesz tapasztalható: a legtöbb korosztályban már általánossá vált a használatuk, kivéve az 55 év felettiek körében, ahol a penetráció megugrására lehet számítani 2014-ben. A korábbi várakozások ellenére növekszik a TV-előfizetetések száma is, amiben nagy szerepet játszik, hogy egyre több háztartás vesz majd igénybe kettő, vagy több szolgáltatást is.” – emelte ki Szép Péter, a Deloitte Zrt. Üzletviteli tanácsadás üzletágának partnere a tanácsadó cég által készített „TMT Előrejelzések 2014” jelentés legfontosabb megállapításait.

Technológia: az okostelefonok és a tabletek hajtják idén a piacot

A testen viselhető okos eszközök piacán a legnagyobb bevételt az okosszemüvegek hozhatják 2014-ben, amelyekből 4 millió darabot értékesíthetnek idén, ám 2016-ra 10 millió, 2020-ra pedig 100 millió darabra nőhet a forgalmuk. Idén még elsősorban magánszemélyek fogják keresni, az üzleti használatuk később válhat majd uralkodóvá. Elemzői becslések szerint 2017-re akár 1 milliárd dolláros éves megtakarítást érhetnek el majd a cégek az alkalmazásukkal. Okosórákból 2 millió darab kelhet el idén és forgalmuk hosszabb távon is kisebb lesz az okosszemüvegénél, amelyekhez képest fő hátrányuk, hogy nem a látótérben helyezik el az információkat. Mivel az okostelefonok mellett kevés plusz előnyt tartogatnak és méretükből adódóan használatuk körülményes (adatbevitel, akkumulátor kapacitás) inkább csak kiegészítő eszközként funkcionálnak majd. A sportrajongók és az életmódváltást fontolgatók körében lesznek népszerűek az okos fitness pántok, amelyekből szintén közel 4 millió darab fogyhat az idén, ám használatuk középtávon sem válik általánossá. Elterjedésüknek gátat szab, hogy számos funkciójuk okostelefon alkalmazásokkal is pótolható.

A Deloitte az ún. „okos nappali” eszközeinek, az okostelefonoknak, tableteknek PC-knek, TV készülékeknek és játékkonzoloknak a globális forgalmát 50 milliárd dollárral becsüli magasabbra a tavalyinál, így 2014-ben meghaladja majd a 750 milliárd dollárt. Az eladás a következő években is növekszik majd, de várhatóan az elmúlt 10 évben tapasztaltnál kisebb ütemben. A növekedés nem minden termékkategóriát érint: a PC-k piacán 4%-os csökkenés várható a tavalyi 12%-os visszaesés után. A TV készülékek piaca is szűkült, ami elsősorban az ár lassú csökkenésében mutatkozik meg: a vevőket ugyanis pl. 3D technológia, hang, vagy mozdulatvezérlés nem ösztönzi arra, hogy drágában, vagy gyakrabban cseréljék le készülékeiket.

Az okostelefonok forgalma 12%-kal nőhet a Deloitte előrejelzése szerint az előző évhez képest, amivel a forgalmuk 375 milliárd dollárra emelkedik. A hagyományos telefonok lecserélése már nagyrészt megtörtént – amely a legnagyobb növekedést generálta - és a meglévő készülékek cseréjének ideje is meghosszabbodik, ezért a növekedés üteme már lassul. A következő 5 évben az értékesítés nagyobb része a fejlődő országokban történik majd. A tabletek forgalma idén a várakozások szerint meghaladja a 100 milliárd dollárt, miközben csökkennek az átlagos eladási árak, amit elsősorban a 8,5 colos, vagy annál kisebb tabletek térhódítása okoz.

A tömeges nyílt online kurzusokon (MOOC - Massive Open Online Course) idén 10 millióan regisztrálhatnak, ami duplája a 2012-es jelentkezéseknek, azonban az összes lezárt képzésen belüli aránya még mindig csak 0,2%-ot tehet ki. Világszerte 100 millió eVizitre kerülhet majd sor idén, ami potenciálisan több mint 5 milliárd dolláros megtakarítást jelenthet a személyes orvosi vizit költségeihez képest, illetve 400%-os növekedést a 2012-es adatokkal összehasonlítva.

Média: nem jön még el a vezeték nélküli világ

2014 végére világszerte 50 millió háztartás kettő vagy több különálló TV-előfizetéssel fog rendelkezni, ami várhatóan körülbelül 5 milliárd dolláros árbevétel-többletet fog generálni. Az érintett háztartások az elsődleges - szatellit, kábel, vagy IPTV – előfizetés mellett SVOD (Subscription Video On Demand) szolgáltatást is igénybe vesznek.

A prémium sportközvetítési jogokból származó bevétel 2,9 milliárd dollárral 24,2 milliárd dollárra fog nőni, ami 2013-hoz képest 14%-os növekedést jelent. A jogdíjak növekedését a fontosabb európai nemzeti futballbajnokságokkal és észak-amerikai bajnokságokkal kötött új megállapodások idézik elő.

Telekommunikáció: az SMS továbbra is 100 milliárd dollár éves bevételt generál

A 4G mentheti meg a telekomipart
Az egész világon egyedülálló módon, Európában csökkentek a mobilszolgáltatók bevételei az elmúlt évben. Ennek számos oka van, néhány, mint például a különadók, de bizonyos jelenségek egész régiókban hozzák hátrányba a vállalatokat.
2014-ben a mobiltelefonon elérhető chatszolgáltatásokon keresztül több mint kétszer akkora adatforgalom fog megvalósulni, mint SMS-en keresztül (napi 50 kontra 21 milliárd üzenet). Ennek ellenére az SMS-ek idén még mindig 100 milliárd dollár árbevételt fognak generálni, ami kb. ötvenszerese a chatszolgáltatások teljes bevételének. A továbbra is magas SMS bevételek főként annak köszönhetőek, hogy az SMS szolgáltatás gyakorlatilag mindenhol elérhető és minden készülékkel kompatibilis, illetve - a chatszolgáltatáshoz képest - viszonylag ritkán használják, így kevésbé érzékenyek az árára a felhasználók.

Az okostelefonok penetrációja az 55 fölötti korosztály körében fog a leggyorsabban növekedni főként a fejlett országok piacain. Az év végére az 55 évnél idősebbek 45-50%-a fog ilyen készülékkel rendelkezni, ami még mindig alacsonyabb, mint a kb. 70%-os penetráció a 18-54 éves korosztály körében, azonban 25%-os növekedést jelent 2013-hoz képest. A növekedést magyarázza, hogy hagyományos mobiltelefonokat egyre nehezebb lesz beszerezni. Az 55 fölötti korosztály egy része azonban inkább hagyományos telefonként fogja használni az okostelefonokat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo