Halva született a QR-kód?

Még mindig csak startup-fázisban van a QR-kód, azonban csúcsa elérése nélkül cserélhetik le a kétdimenziós vonalkód technológiáját korszerűbbekre.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Itthon még gyerekcipőben jár és hamarosan el is felejthetjük?

A QR-kód nem új technológia, hosszú évek óta létezik és elérhető, viszont - eddig - nem igazán futott be, ezért tulajdonképpen továbbra is "start-up fázisban" van. A technológiában rejlő legnagyobb lehetőség, hogy általa valamilyen módon összekössük a virtuális világot a valóságossal - mondta el a siófoki Media Hungary konferencián Vernyik Imre, a Carnation médiacsapatának vezetője szerdán.

Annak ellenére, hogy nem tekinthető igazán széles körűen használt eszköznek a QR-kód, azért Magyarországon is számos óriásplakáton, közterületi vagy sajtómegjelenésen találkozhatunk a kétdimenziós vonalkódokkal, amelyek helyszíni tartalomfogyasztást, vagy - ami talán még fontosabb - valamiféle interakciót tesznek lehetővé mobiltelefonjainkon keresztül - olvasható a marketinginfo.hu cikkében.

Mindazonáltal kutatási adatokból az olvasható ki, hogy a technológia még nem kapott ugyan szárnyra, de már nem is nagyon fog. Anélkül fogják ugyanis korszerűbb, egyszerűbben használható megoldásokra cserélni, hogy elérte volna a csúcsát - mondta el Vernyik Imre.

"Nem várom, hogy ennek az eszköznek nagy bummja legyen a közeljövőben" - fogalmazott. Ennek a másik oka az, hogy az okostelefonok - amelyek a QR-kódok megfelelő használatának elengedhetetlen előfeltételei - még nem elég elterjedtek ahhoz, hogy mindenki használni tudja az újszerű vonalkódokat. A teljes lakosság körében 22, a 40 évesnél fiatalabbak között 34 százalékos a penetráció, ami nem nő olyan gyorsan, hogy 1-2 éven belül mondjuk 60 és 70 százalék közé érjen. S mire odaér, a QR-kódot, mint technológiát, már meghaladja a piac, s nem fogják elegen használni ahhoz, hogy más megoldások ne üthetnék ki a nyeregből” - fejtegette a szakember.

Mire jó a QR kód?
A QR kód egy adatok tárolására alkalmas pontokból álló kép. Olyasmi, mint egy fajta vonalkód, de a mögötte rejlő információ szinte bármi lehet. Egy okostelefon és a kód segítségével leendő ügyfelünk azonnal a honlapunkon találhatja magát. Vagy bárhol ,ahová csak irányítani szeretnénk őt. Ami az igazi különlegessége, hogy segítségével egyszerű kapcsolatot teremthetünk az online és offline világ között, mivel egy direkt linket tudunk eljuttatni a reménybeli fogyasztóhoz bármilyen, nem online felületen keresztül akár. A QR kód akár a jövő fizetési megoldása is lehet – erről itt olvashat bővebben.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo