Hálóval fogott vendég

Az e-commerce területén élen járnak a légitársaságok, s nem csupán a fapadosok, hanem a klasszikus légitársa-ságok közül is egyre több biztosítja az on-line jegyvá-sárlás lehetőségét, s hozzá kapcsolódó e-ticketing szolgáltatást.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben az Interneten keresztül bonyolított áruforgalom egyre nagyobb piaci részaránnyal bír a kereskedelemben, a szolgáltatások - s különösen a turisztikai szolgáltatások - piacán az e-commerce még elenyésző hányadot képvisel Magyarországon. A piaci részesedés növekedésének ma már nem is annyira a felhasználók fenntartásai szabnak határt, hanem az, hogy a turisztikai szolgáltatók szűk köre kínálja csak az on-line vásárlás lehetőségét.

Nem csak a fapadosok

Az e-commerce területén élen járnak a légitársaságok, s nem csupán a fapadosok, hanem a klasszikus légitársaságok közül is egyre több biztosítja az on-line jegyvásárlás lehetőségét, s hozzá kapcsolódó e-ticketing szolgáltatást. Sőt, 2007 végéig valamennyi légitársaság áttér erre a költségkímélő és hatékony megoldásra. - mondta Kékesi Zsuzsa, a MALÉV Zrt. e-business managere azon a konferencián és workshopon, melyet az UTAZÁS 2006 kiállítás alkalmából szerveztek a turisztikai szakemberek számára. Az e-ticketing természetesen nem azt jelenti, hogy az utazónak ezentúl feltétlenül magának kell a jegyét az Interneten keresztül megvásárolnia, bár a légitársaságok erre ösztönzik őket. A hagyományos jegyeladó irodákban is lehetőség lesz a helyfoglalásra, és az e-ticket átvételére.

"A hálóval fogott vendég" címet viselő konferencia legfőbb célja az volt, hogy a hazai turisztikai szolgáltatók számára bemutassák az internetes értékesítés technikai hátterét, a benne rejlő üzleti lehetőségeket.

60 százaléknak

Szinte minden hazai szálláshelynek, s az utazási irodák 60%-ának is van már saját honapja. Foglalási lehetőséget azonban már nem mindegyik biztosít. Ha pedig, igen, akkor a rendelést-visszaigazolást általában e-mailen bonyolítják. Az elektronikus fizetést - azaz a tényleges on-line vásárlási folyamatot - pedig, csak a szolgáltatók elenyésző százaléka biztosítja.

A Forest kutató intézet 2005-ös adatai szerint az interneten turisztikai szolgáltatásokat vásárlók 57%-a 30 év feletti férfi, 46%-uk felsőfokú végzettségű, 57%-uk átlag feletti jövedelemmel rendelkezik és 56%-uk vezető beosztásban dolgozik. Az on-line utazók nem kész utazási csomagokat keresnek, hanem az egyes szolgáltatásokat külön-külön választják ki, alapos tájékozódás után, önmaguk állítják össze a "csomagot" a közlekedési eszköztől, a szálláson át az egyéb, helyi szolgáltatásokig.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo