Hálóval fogott vendég

Az e-commerce területén élen járnak a légitársaságok, s nem csupán a fapadosok, hanem a klasszikus légitársa-ságok közül is egyre több biztosítja az on-line jegyvá-sárlás lehetőségét, s hozzá kapcsolódó e-ticketing szolgáltatást.

Miközben az Interneten keresztül bonyolított áruforgalom egyre nagyobb piaci részaránnyal bír a kereskedelemben, a szolgáltatások - s különösen a turisztikai szolgáltatások - piacán az e-commerce még elenyésző hányadot képvisel Magyarországon. A piaci részesedés növekedésének ma már nem is annyira a felhasználók fenntartásai szabnak határt, hanem az, hogy a turisztikai szolgáltatók szűk köre kínálja csak az on-line vásárlás lehetőségét.

Nem csak a fapadosok

Az e-commerce területén élen járnak a légitársaságok, s nem csupán a fapadosok, hanem a klasszikus légitársaságok közül is egyre több biztosítja az on-line jegyvásárlás lehetőségét, s hozzá kapcsolódó e-ticketing szolgáltatást. Sőt, 2007 végéig valamennyi légitársaság áttér erre a költségkímélő és hatékony megoldásra. - mondta Kékesi Zsuzsa, a MALÉV Zrt. e-business managere azon a konferencián és workshopon, melyet az UTAZÁS 2006 kiállítás alkalmából szerveztek a turisztikai szakemberek számára. Az e-ticketing természetesen nem azt jelenti, hogy az utazónak ezentúl feltétlenül magának kell a jegyét az Interneten keresztül megvásárolnia, bár a légitársaságok erre ösztönzik őket. A hagyományos jegyeladó irodákban is lehetőség lesz a helyfoglalásra, és az e-ticket átvételére.

"A hálóval fogott vendég" címet viselő konferencia legfőbb célja az volt, hogy a hazai turisztikai szolgáltatók számára bemutassák az internetes értékesítés technikai hátterét, a benne rejlő üzleti lehetőségeket.

60 százaléknak

Szinte minden hazai szálláshelynek, s az utazási irodák 60%-ának is van már saját honapja. Foglalási lehetőséget azonban már nem mindegyik biztosít. Ha pedig, igen, akkor a rendelést-visszaigazolást általában e-mailen bonyolítják. Az elektronikus fizetést - azaz a tényleges on-line vásárlási folyamatot - pedig, csak a szolgáltatók elenyésző százaléka biztosítja.

A Forest kutató intézet 2005-ös adatai szerint az interneten turisztikai szolgáltatásokat vásárlók 57%-a 30 év feletti férfi, 46%-uk felsőfokú végzettségű, 57%-uk átlag feletti jövedelemmel rendelkezik és 56%-uk vezető beosztásban dolgozik. Az on-line utazók nem kész utazási csomagokat keresnek, hanem az egyes szolgáltatásokat külön-külön választják ki, alapos tájékozódás után, önmaguk állítják össze a "csomagot" a közlekedési eszköztől, a szálláson át az egyéb, helyi szolgáltatásokig.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo