Hálóval fogott vendég

Az e-commerce területén élen járnak a légitársaságok, s nem csupán a fapadosok, hanem a klasszikus légitársa-ságok közül is egyre több biztosítja az on-line jegyvá-sárlás lehetőségét, s hozzá kapcsolódó e-ticketing szolgáltatást.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Miközben az Interneten keresztül bonyolított áruforgalom egyre nagyobb piaci részaránnyal bír a kereskedelemben, a szolgáltatások - s különösen a turisztikai szolgáltatások - piacán az e-commerce még elenyésző hányadot képvisel Magyarországon. A piaci részesedés növekedésének ma már nem is annyira a felhasználók fenntartásai szabnak határt, hanem az, hogy a turisztikai szolgáltatók szűk köre kínálja csak az on-line vásárlás lehetőségét.

Nem csak a fapadosok

Az e-commerce területén élen járnak a légitársaságok, s nem csupán a fapadosok, hanem a klasszikus légitársaságok közül is egyre több biztosítja az on-line jegyvásárlás lehetőségét, s hozzá kapcsolódó e-ticketing szolgáltatást. Sőt, 2007 végéig valamennyi légitársaság áttér erre a költségkímélő és hatékony megoldásra. - mondta Kékesi Zsuzsa, a MALÉV Zrt. e-business managere azon a konferencián és workshopon, melyet az UTAZÁS 2006 kiállítás alkalmából szerveztek a turisztikai szakemberek számára. Az e-ticketing természetesen nem azt jelenti, hogy az utazónak ezentúl feltétlenül magának kell a jegyét az Interneten keresztül megvásárolnia, bár a légitársaságok erre ösztönzik őket. A hagyományos jegyeladó irodákban is lehetőség lesz a helyfoglalásra, és az e-ticket átvételére.

"A hálóval fogott vendég" címet viselő konferencia legfőbb célja az volt, hogy a hazai turisztikai szolgáltatók számára bemutassák az internetes értékesítés technikai hátterét, a benne rejlő üzleti lehetőségeket.

60 százaléknak

Szinte minden hazai szálláshelynek, s az utazási irodák 60%-ának is van már saját honapja. Foglalási lehetőséget azonban már nem mindegyik biztosít. Ha pedig, igen, akkor a rendelést-visszaigazolást általában e-mailen bonyolítják. Az elektronikus fizetést - azaz a tényleges on-line vásárlási folyamatot - pedig, csak a szolgáltatók elenyésző százaléka biztosítja.

A Forest kutató intézet 2005-ös adatai szerint az interneten turisztikai szolgáltatásokat vásárlók 57%-a 30 év feletti férfi, 46%-uk felsőfokú végzettségű, 57%-uk átlag feletti jövedelemmel rendelkezik és 56%-uk vezető beosztásban dolgozik. Az on-line utazók nem kész utazási csomagokat keresnek, hanem az egyes szolgáltatásokat külön-külön választják ki, alapos tájékozódás után, önmaguk állítják össze a "csomagot" a közlekedési eszköztől, a szálláson át az egyéb, helyi szolgáltatásokig.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo