Sőt, az internetes vásárlók ötöde minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja. A biztonságos internethasználathoz azonban elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk az ilyen alapvető adatvédelmi beállításokkal. Éppen ezért az OTP Mobil egy edukatív, online információs kampányt indított, melyben gyakorlati, egyszerűen alkalmazható tanácsokkal, tippekkel látja el az internetezőket.
A magyar felhasználók több mint húsz százaléka vált már online csalás áldozatává, ráadásul a kiberbűncselekmények elkövetői egyre kreatívabb eszközökkel csalják tőrbe áldozataikat, megtévesztve ezzel még a rutinos internethasználókat is – közölte tavaly év végén a Médiaunió Alapítvány. A különböző felületek és adatok védelme érdekében már jó pár adatbiztonsági megoldás közül lehet választani, viszont még mindig vannak, akik azzal sincsenek tisztában, hogy egy megfelelő jelszóválasztással is sokat tehetnek a biztonságuk érdekében.
Kéne, de nem tesszük meg
Bár a magyarok háromnegyede véli úgy, hogy időről időre meg kell változtatni az azonosítókat az online felületeken, az érintettek csaknem egyharmada nem teszi ezt meg – derült ki az OTP Mobil által készített felmérésből. Az adatok összevetéséből az is kirajzolódik, hogy a lakosság 36 százaléka még mindig ritkábban cseréli a jelszavát, mint ahogy az szerinte szükséges lenne. A megkérdezettek 29 százaléka szerint, elegendő évente cserélni a kódokat, 17 és 18 százalék szerint fél évente, illetve negyed évente, 12 százalék szerint pedig minden hónapban érdemes elvégezni ezt a lépést. Ugyanakkor a lakosság 14 százaléka még mindig azt vallja, hogy egyáltalán nincs szükség a frissítésére. Az online térben leginkább aktív fiatalokra (18-39 évesek) kimagasló arányban jellemző, hogy nem változtatják a használt jelszavakat (37 százalék).