Gyorsjelentés az internetgazdaságról VII.

Fókuszban: a turizmus.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A GKI Gazdaságkutató Rt. – a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve – negyedévente felméri az idegenforgalmi szektor internethasználati szokásait, várakozásait, az internetes üzleti alkalmazások elterjedtségét, az internetalapú kereskedelem várható alakulását. A 2001 I. negyedéves felmérésünk legfontosabb, az idegenforgalmat érintő eredményei a következők.

A GKI Gazdaságkutató Rt. számos más kutatásához hasonlóan ezen felmérésének eredményeit is egy indexben, a GKI-Webigen idegenforgalmi internethasználati indexben összegzi. Ez a konjunktúraindex, mely a magyar gazdaság vizsgált szegmensének az internettel és az internetes üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásait számszerűsíti, négy kérdés eredményeit foglalja magába. A kérdések az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulására, az internetnek a cég piacára gyakorolt hatására és az internet lehetőségeinek jelenben és jövőben vélt kihasználására vonatkoznak. 2001. I. negyedévében a GKI-Webigen idegenforgalmi internethasználati indexének értéke 8,2. Az index, bár egyes összetevői még pesszimizmusról tanúskodnak, összességében az idegenforgalmi szektor immár enyhe optimista várakozásait jelzi az internet üzleti életben betöltött szerepével kapcsolatban.

A kereskedelmi szálláshelyek, utazási irodák, utazásszervezők, valamint a közlekedési társaságok véleménye szerint növekedni fog az internet által kínált üzleti lehetőségek kihasználása. A szálláshely szolgáltatók és az utazási irodák nagy reményt fűznek az internet piac átalakító hatásához, míg a közlekedési társaságok szerint a világháló nem fogja jelentős mértékben befolyásolni a piacukat.

Az utazási irodáknál a két fő internetes tevékenység a kutatás és a levelezés. A tendenciákat megfigyelve azonban várhatóan növekedni fog az internet ügyfélkapcsolatokkal, tájékoztatással, adattovábbítással kapcsolatos használata.

A szálláshely szolgáltatók a következő 12 hónapban nagyobb szerepet szánnak az internetes értékesítésnek és az internetes marketingnek, de a válaszok alapján az interneten keresztüli kutatás és levelezés a jövőben is megőrzi a dominanciáját.

A közlekedési társaságok jelenleg elsősorban adattovábbításra és levelezésre használják a világhálót. Az internet üzleti alkalmazása körükben még nem terjedt el széles körben, de a kapott válaszok azt mutatják, hogy a vállalkozások egy része mindenképpen tervezi azok internetes használatát.

A mintában szereplő utazási irodák és utazásszervezők mintegy 33%-a már rendelkezik internetes stratégiával, 38%-a 1-2 éven belül tervezi annak kialakítását. A közlekedési társaságoknál ez az arány 30% és 60%.

Az előző negyedéves kutatásunk alapján a válaszadó szállodák nagyobb részében elérhető az interneten keresztüli szobafoglalás. Véleményük szerint az elektronikus szobafoglalások jelenleg már a forgalom 6-7%-át adják, ami a következő egy évben várhatóan tovább fog emelkedni.

A közlekedési cégek közül egyik sem jelezte, hogy jelenleg az interneten keresztül elérhetővé tenne jegyrendelési ill. helyfoglalási szolgáltatást, viszont a következő 12 hónapban majdnem minden harmadik válaszoló tervezi ezirányú fejlesztéseinek beindítását. Az internetes üzleti megoldások bevezetését forráshiánnyal, kis mértékű érdeklődéssel és a beruházás megtérülésének hiányával magyarázzák.

A kereskedelmi szálláshelyek 30%-a már vásárolt elektronikus piactérről, döntő többségük magyar oldalakat keresett fel. A szállodák 58%-a már kapott megrendelést a már említett oldalakról. A magyar szállodákat egyaránt keresték hazai és nemzetközi oldalakról szobafoglalási, ill. információgyűjtési szempontból.

A kereskedelmi szálláshelyek 30%-a, az utazási irodák 35%-a és a közlekedési társaságok 50%-a az elektronikus aláírás egyértelműen pozitív hatását jelezte. Az első két kategóriában a válaszadók 33, illetve 39%-a közömbösnek ítélte a digitális azonosító hatását, míg a személyszállítással foglalkozó társaságoknak csak 10%-a vélekedett úgy, hogy a cég üzletmenetében az újfajta hitelesítési mód nem éreztetni majd hatását.

A felmérésben 49 kereskedelmi szálláshely, 10 közlekedési társaság és 18 utazási iroda vett részt.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo