A nyilatkozat szerint a Google több hónapig tesztelte az új algoritmust, és a pozitív tapasztalatok alapján tette a nyilvános algoritmus részéve ezt a módosítást. A nyilatkozatot jegyző Gary Illes szerint: „a módosítás hatása nem jelentős, a keresések kevesebb, mint 1 százalékát érinti egyelőre, és súlya elmarad más fontosabb tényezőkétől, mint amilyen például a minőségi tartalom.” – írja az ite.hu keresőoptimalizálással foglalkozó portál.
Nőhet a jelentősége a jövőben
A nyilatkozat szerint, a biztonságos kapcsolat egyelőre nem jelent jelenős előnyt, mivel a Google időt akar hagyni a webmestereknek az átállásra, de a jövőben nőhet ennek súlya a keresőalgoritmusban, mivel a Google szeretné a weboldal tulajdonosokat arra ösztönözni, hogy a HTTP-ről, a biztonságosabb HTTPs-re váltsanak.
Habár a közlemény szerint a módosítás hatása nem jelentős, valójában az 1% körüli hatás nem elhanyagolható, ez egy közepes jelentőségű algoritmus frissítés súlyával ér fel. A Google arra is ígéretet tett, hogy heteken belül részletes útmutatót ad ki a webmesterek számára, amely segíti a keresőbarát átállást a weboldal tulajdonosok számára.
Nem volt váratlan a váltás
A Google igen ritkán jelenti be, hogy egy-egy tényezőnek szerepe van a keresőalgoritmusában. Ezt csak azokban a kivételes esetekben teszi meg, amikor egyértelműen üzenni kíván a weboldal tulajdonosok számára. A Google számára, ahogy a közleményben is fogalmaznak a biztonságos internet elsőrendű prioritás, ez indokolhatta a szokatlan nyíltságot a keresőóriás részéről.
A keresőoptimalizálással foglalkozók egyébként régóta várták ezt a bejelentést, hiszen a Google webspam elleni osztályának vezetője Matt Cutts, már tavasszal jelezte, hogy szeretné, ha a HTTPS kapcsolat előnyt élvezne a keresőalgoritmusban.