Féltjük az adatainkat: egyre óvatosabbak a magyarok az interneten

Minden interneten töltött percben nagy eséllyel valamilyen személyes adatot nyújtunk át online viselkedésünkről - néha egyszerű figyelmetlenségből, máskor azonban nagyon is tudatosan tesszük ezt. A Kaspersky európai országok körében végzett kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a megkérdezett országok között a magyaroknak a legfontosabb a személyes adataik biztonsága (98%), mégis szívesen cserélik el azokat leárazott termékekre vagy szolgáltatásokra (50%), ajándékokra (44%) vagy éppen egyszerűen a kényelemre (49%).

A technológia ugyan egyszerűbbé és gyorsabbá tette az életünk számtalan aspektusát, cserébe viszont az adatainkkal való visszaélést is igencsak megkönnyítette és úgy tűnik, ezzel a magyar internethasználók is tisztában vannak. A Kaspersky kutatása alapján a megkérdezett európai országok közül a magyarországi válaszadók számára a legfontosabb (98%), hogy privát adataikat biztonságban tudják, ezzel megelőzve Olaszországot (97%) és Portugáliát (97%). Egyúttal tízből hat magyar érzi úgy, hogy különböző szervezetek hozzáférnek személyes adataikhoz, más országokhoz, például Spanyolországhoz (91%) képest mégis kevésbé aggódunk (78%), hogy adataink rossz kezekbe kerülnek.

(Fotó: Pixabay)

Úgy tűnik azonban, hogy sok esetben adathalászatra sincsen szükség, a magyar internetezők ugyanis maguktól is szívesen átadják privát adataikat. Az összes megkérdezett ország adatai alapján ugyanis az emberek 87%-a szívesen ad át személyes adatot valamilyen ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatásért, termékért cserébe. Így vannak ezzel a magyar megkérdezettek is, a magyarok közel harmada (31%) engedné meg a vállalatoknak, hogy figyeljék online viselkedésüket azért, hogy személyre szabott hirdetéseket kapjanak, közel felük (41%) pedig ingyenes szolgáltatásokért (mint például a Facebook vagy a WhatsApp) hagyják, hogy monitorozzák online tevékenységüket. Szintén a felhasználók magas aránya ingyen ajándékokra (44%), leárazott termékekre vagy szolgáltatásokra (50%) cserélné az online viselkedésük figyelése útján megszerezhető személyes adataikat. Az emberek fele (49%) pedig olyan kényelmi faktorokért is átadja adatait, mint az, hogy weboldal a korábbi online tevékenysége alapján automatikusan kitöltse az olyan személyes adatait, mint a lakcíme vagy telefonszáma.

„Az internet rengeteg téren kedvező hatással van az életünkre, de el kell ismerni, hogy elterjedésével egyre nagyobb okunk van az óvatosságra. A weboldalak böngészése és használata során ugyanis minden lépésünknek digitális nyoma marad. Ezáltal pedig fennáll a kockázata annak, hogy adataink rossz kezekbe kerülnek. Az a fontos, hogy tudatosak legyünk, legyünk tisztában azzal, hogy hol milyen adatot adunk meg és mik ennek a lehetséges következményei és kockázatai.” – mondta Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

A Kaspersky a következőket javasolja a személyes adatok biztonságban tartásához:

  • Óvakodjon az adathalász e-mailektől és weboldalaktól!
  • Mindig ellenőrizze a jogosultság-beállításokat az Ön által használt alkalmazásokban, hogy minimálisra csökkenjen a lehetősége annak, hogy az adatait az Ön tudta nélkül harmadik – és további – felekkel megosszák, vagy hogy azokat harmadik felek tárolják!
  • Használjon megbízható biztonsági megoldást, például jelszókezelőt!
  • Mindig gondoljon arra, hogyan értelmezhetik, illetve használhatják fel más felhasználók az Ön által online megosztott adatokat!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo