Egymillió magyar már átállt

2009. június végén több mint egymillió háztartás már digitálisan televíziózott, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által első alkalommal közzétett televíziós gyorsjelentésből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A gyorsjelentés a 14 legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és így az elfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás - míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. - összesen 2,45 millió előfizetést tartanak nyilván.

UPC, Digi és T-Home

A vizsgált körön belül - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC 33,4 százalékos piaci részesedéssel a piacvezető, megelőzve a 24,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező DIGI-t és a 18,2 százalékos részesedésű Magyar Telekomot (T-Home).

Az előfizetők 57,6 százaléka analóg kábeltelevíziót néz, 12,9 százaléka digitális kábeltelevízióra, vagy IPTV szolgáltatásra fizet elő, 29,5 százaléka pedig szintén műholdas, vezeték nélküli szolgáltatást vesz igénybe. Mivel az utóbbi szolgáltatások is digitálisak, az adatszolgáltatói körben szereplő háztartások 42,4 százaléka - 1,038 millió - vesz igénybe digitális szolgáltatást, míg ez az arány két hónappal korábban még csak 40,8 százalékos volt.

1,43 készülék háztartásonként

Az adatok azt mutatják, hogy egyre több kábeltelevíziós szolgáltatást digitalizálnak az üzemeltetők és nő az érdeklődés a műholdas szolgáltatások iránt is. A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a piaci szegmensben az előfizetők száma 722 ezer, a piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékos, a UPC-é 25,3 százalékos, a Magyar Telekomé 12,2 százalékos, az AH-é 5 százalékos, a Hello HD-é pedig 0,4 százalékos.

Az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások piacán a UPC a piacvezető 36,8 százalékos részesedéssel, a második a Magyar Telekom 20,7 százalékkal és harmadik a DIGI 10,4 százalékkal.

A jelentés szerint a digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,43 set-top-box-ot (jelátalakítót) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány televízión lehet egy időben több televízión, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál átlagosan 1,18, a műholdas szolgáltatást igénybevevőknél átlagosan 1,54 ilyen készülék van, azaz a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a több készülékes televíziózás.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo