Egymillió magyar már átállt

2009. június végén több mint egymillió háztartás már digitálisan televíziózott, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által első alkalommal közzétett televíziós gyorsjelentésből.

A gyorsjelentés a 14 legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és így az elfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás - míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. - összesen 2,45 millió előfizetést tartanak nyilván.

UPC, Digi és T-Home

A vizsgált körön belül - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC 33,4 százalékos piaci részesedéssel a piacvezető, megelőzve a 24,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező DIGI-t és a 18,2 százalékos részesedésű Magyar Telekomot (T-Home).

Az előfizetők 57,6 százaléka analóg kábeltelevíziót néz, 12,9 százaléka digitális kábeltelevízióra, vagy IPTV szolgáltatásra fizet elő, 29,5 százaléka pedig szintén műholdas, vezeték nélküli szolgáltatást vesz igénybe. Mivel az utóbbi szolgáltatások is digitálisak, az adatszolgáltatói körben szereplő háztartások 42,4 százaléka - 1,038 millió - vesz igénybe digitális szolgáltatást, míg ez az arány két hónappal korábban még csak 40,8 százalékos volt.

1,43 készülék háztartásonként

Az adatok azt mutatják, hogy egyre több kábeltelevíziós szolgáltatást digitalizálnak az üzemeltetők és nő az érdeklődés a műholdas szolgáltatások iránt is. A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a piaci szegmensben az előfizetők száma 722 ezer, a piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékos, a UPC-é 25,3 százalékos, a Magyar Telekomé 12,2 százalékos, az AH-é 5 százalékos, a Hello HD-é pedig 0,4 százalékos.

Az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások piacán a UPC a piacvezető 36,8 százalékos részesedéssel, a második a Magyar Telekom 20,7 százalékkal és harmadik a DIGI 10,4 százalékkal.

A jelentés szerint a digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,43 set-top-box-ot (jelátalakítót) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány televízión lehet egy időben több televízión, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál átlagosan 1,18, a műholdas szolgáltatást igénybevevőknél átlagosan 1,54 ilyen készülék van, azaz a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a több készülékes televíziózás.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo