Egymillió magyar már átállt

2009. június végén több mint egymillió háztartás már digitálisan televíziózott, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által első alkalommal közzétett televíziós gyorsjelentésből.

A gyorsjelentés a 14 legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és így az elfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás - míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. - összesen 2,45 millió előfizetést tartanak nyilván.

UPC, Digi és T-Home

A vizsgált körön belül - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC 33,4 százalékos piaci részesedéssel a piacvezető, megelőzve a 24,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező DIGI-t és a 18,2 százalékos részesedésű Magyar Telekomot (T-Home).

Az előfizetők 57,6 százaléka analóg kábeltelevíziót néz, 12,9 százaléka digitális kábeltelevízióra, vagy IPTV szolgáltatásra fizet elő, 29,5 százaléka pedig szintén műholdas, vezeték nélküli szolgáltatást vesz igénybe. Mivel az utóbbi szolgáltatások is digitálisak, az adatszolgáltatói körben szereplő háztartások 42,4 százaléka - 1,038 millió - vesz igénybe digitális szolgáltatást, míg ez az arány két hónappal korábban még csak 40,8 százalékos volt.

1,43 készülék háztartásonként

Az adatok azt mutatják, hogy egyre több kábeltelevíziós szolgáltatást digitalizálnak az üzemeltetők és nő az érdeklődés a műholdas szolgáltatások iránt is. A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a piaci szegmensben az előfizetők száma 722 ezer, a piacvezető DIGI részesedése 57,1 százalékos, a UPC-é 25,3 százalékos, a Magyar Telekomé 12,2 százalékos, az AH-é 5 százalékos, a Hello HD-é pedig 0,4 százalékos.

Az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások piacán a UPC a piacvezető 36,8 százalékos részesedéssel, a második a Magyar Telekom 20,7 százalékkal és harmadik a DIGI 10,4 százalékkal.

A jelentés szerint a digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,43 set-top-box-ot (jelátalakítót) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány televízión lehet egy időben több televízión, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál átlagosan 1,18, a műholdas szolgáltatást igénybevevőknél átlagosan 1,54 ilyen készülék van, azaz a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a több készülékes televíziózás.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo