Dotkom tanulmány az on-line reklámról

Az on-line reklámpiac csupán a teljes hazai reklámpiac 0,53 százalékát teszi ki, növekedése azonban sokkal gyorsabb, mint a reklám más területeié. Az internetes médiatulajdonosok közül a nagyobb portálok idén a hirdetési bevételek 200-300 százalékos növekedésére számítanak, de az óvatosabban kalkuláló, reklám- és médiaügynökségek is 150-180 százalékos bővülésben bíznak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az internetes reklám szó szerint állandóan a szemünk előtt van, valójában meglehetősen keveset tudunk róla. A Dotkom Internet Consulting munkatársai most megjelent, Bevezetés az on-line reklámba című tanulmányukkal ezt a hiányt kívánják pótolni.

A Dotkom Internet Consulting, az iparági szereplőkkel folytatott interjúk alapján az on-line médiában elköltött összeget listaáron 1,2 milliárd forintra, vagyis a teljes reklámköltés 0,53 százalékára becsüli (a Magyar Reklámszövetség jelentése 1,59 milliárd forintban jelöli meg ezt az összeget, ezt azonban a piaci szereplők többsége túlzónak találja). A tényleges reklámköltés – barter, kedvezmények és önhirdetés nélkül – a Dotkom iparági interjúkra alapozott becslése szerint, ennek maximum 50-55 százaléka, 600-660 millió forint lehet.

Mindez a növekedés annál is inkább figyelemreméltó, mert a vállalatok többsége még igen óvatos az internettel kapcsolatban. A tanulmány szerint ennek legfőbb oka, hogy legtöbbjük számára még nem igazolódott az on-line médium hatékonysága.

Az e-gazdaság és benne az internetes reklámpiac fejlődését nagyban hátráltatja a hazai felhasználók alacsony száma, az állami ösztönzés hiánya, de érezteti hatását az internetes cégekkel kapcsolatos bizalmatlanság és a növekvő hirdetési árak hatása is.

A tanulmány szerzői megállapították, hogy Magyarországon még mindig a hirdetési csík (banner) a vezető reklámozási forma, de a fejlett országok trendjeivel egyezően – bár azoktól némileg lassabb ütemben – idehaza is egyre csökken a banner jelentősége és nagyobb teret kapnak az alternatív on-line hirdetések.

Az on-line reklámpiac fejlődését mutatja a megrendelők körének bővülése. Míg korábban elsősorban a távközlési és számítástechnikai cégek vették igénybe előszeretettel ezt a hirdetési csatornát, manapság a pénzügyi vállalkozások is megjelentek a hirdetők között és lassan számítani lehet az FMCG szektor megjelenésére is.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo