Böngészőháború: beelőz-e az IE9-cel a Microsoft?

A Microsoft legújabb böngészőjét most még kevesen használják, de az Internet Explorer 9 jelenléte már így is kimutatható a statisztikákban. - áll az Adverticum elemzésében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemrég megjelent, kizárólag Vista és Windows 7 operációs rendszereken futó böngésző egyelőre mindössze 0,2%-os részesedést tudhat magáénak a böngészők versenyében az AdStat weboldal mérései szerint. Épphogy kimutatható eredményével az IE9 egyelőre jelentősen elmarad elődje népszerűségétől, a 8-as számú Explorertől, amit jelenleg a hazai internetezők 19,2%-a használ, és így a második legkedveltebb böngészőnek mondható a magyar felhasználók körében. A legnépszerűbb böngésző továbbra is a Firefox 3.6, amely 38,9%-os részesedésével hónapok óta tartja első helyét a versenyben.

A sorrend verziószámok nélkül sem különbözik. A két óriás, az 52,3%-os Firefox és a 33,5%-os Explorer mögött a harmadik helyen a Google Chrome böngészőt találjuk 10,6%-kal. A dobogóról jócskán lemaradva, negyedik helyen az Opera böngésző áll 3,1%-kal. Habár az alig két éves Chrome most még nem szól bele az elsőségért zajló küzdelembe, de 10,6%-os népszerűsége igencsak figyelemreméltó, hiszen egy évvel ezelőtt, 2009 őszén még az Operával állt fej-fej mellett, s csupán 2,9%-ot szeletet tudhatott magáénak a teljes böngészőtortából.

Az új Internet Explorer viszont nemcsak a Firefox, de a Chrome növekedését is veszélyeztetheti, ha a felhasználók megszeretik és a korábbi változatok rossz emlékei ellenére hajlandóak lesznek visszatérni rá. Bár a Microsoft is elismeri, hogy a jövőben nem várható, hogy a valamikori 90% fölötti részesedést elérjék, de elemzők szerint elképzelhető, hogy az új böngésző megfordíthatja a korábbi évek trendjeit, és megáll a részesedés csökkenése.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo