Egy időben, amikor a könnyen szerzett pénzek és a gyors növekedés az induló webcégek körében, számos vétség alapját teremtette meg, az új gazdaságot, a régi szabályok irányították. Azóta természetesen más business-szabályok is léteznek, úgymint a magasabb megtérülési kvóta, vagy a közvetítő kereskedelem de- vagy rekonstrukciója. De mindezek ellenére, számos Startup cég egy lábon áll azáltal, hogy az üzleti modell finanszírozása, a beállítódás, a munkavállalók irányítása, a tanulás megtanulása vagy az alkalmazkodás területeinek egyike csütörtököt mond.
Éppen ezért felelevenítendő, néhány olyan időtálló princípium, amelyek a vállalati sikeresség magját alkotják.
A profit lényeges
Az újfajta gondolkodás teljes egészében a veszteségek körül forog, és ez ebben a vonatkozásában, teljesen hasonlít a régi gondolkodási sémára. A mélyütések, és a profit nélküli Net-részvények, melyet az utóbbi hónapokban kellett elviselnünk, mind-mind jelzések, miszerint a pozitív cash-flowt nem adják ingyen. A legtöbb pénzfaló Web-Startup, görcsösen támaszkodik azokra a kétséges számokra, amelyek a jövőbeli eredmény mértékét határozzák meg. De abból modellt gyártani, hogy a megszerzett figyelmesség, kockázati tőkéhez, gyors tőzsdére jutáshoz vagy vállalati vagyongyarapodáshoz vezet, hosszú távon nem funkcionál. Csak azok a vállalatok maradnak életben, vagy vészelik át a kritikus időt, akik megértik azt, hogy hogyan kell a növekedésük stabilizációjához szükséges likviditást megteremteni.
Az emberek fontosak
Amikor egy sikeres vállalat egy zseniális üzleti tervvel rukkol elő, az elemzők máris tőkét kovácsolnának belőle. De a jó ötlet és a remélt tőzsdei megjelenés mellett, ott fekszik egy az ötlet és a vállalat szempontjából döntő momentum, a megvalósítás és a kivitelezés. Mivel tipikusan ezen vállalkozások a kezdeti fázisban nagy tőkével indulnak, a partneri rafinériára és az intelligens munkatársakra égető szükség van. Ez sokkal inkább így van most, mint ezelőtt valaha is volt.
A karakter számít
A vállalati karakter nagyon fontos. Nem a márkák, vagy az identitás, hanem az alapvető vállalati érték. Egy weboldalon történő vállalati publikálásnál, a legtöbben elfelejtik végiggondolni, hogy kik is ők valójában. Melyek az erősségeik és melyek a gyengeségeik? Mennyire vannak felvértezve ahhoz, hogy a tett ígéretét, megfelelően be is tudja tartani. A mindenütt jelenlévő technológia miatt vagy ellenére, a cégek úgy konkurálnak, amire a technológia nincs hatással, magyarul fogalmazva, a konkurenciától történő megkülönböztetés és különbség a jobb ügyfélszolgálaton alapszik, mely feltétele az, hogy a vállalat megértse ki és mi ez valójában?
A cél lényeges
Mi a feladata a vállalatának? Ha valóban úgy érzi, hogy a világot meg tudja váltani, akkor az nagyszerű. De ha Ön egy egyszerűbb pénzkereset mellett dönt, például egy időszakos piaci szegmens kiaknázásával, ami a gyors tőzsdei jegyzés vízióját villantja meg, próbáljon meg egy kicsit ráhangolódni, Andy Warhol „A dicsőség negyed órája” című művére: Ha a buborék elpattan, nem marad más hátra, csak a tiszta vállalati célok, amelyek felhasználásával a legbonyolultabb témák is leegyszerűsödnek. Jó példa erre az Amazon. Még a magasabb sebességre kapcsolt vállalatoknak is, alapjukat tekintve makkegészségeseknek kell lenniük. A megkoronázást az jelenti, ha a tulajdonosok elsajátítják azt a képességet, hogy gyorsan és következetesen legyenek képesek a már meglévő adottságokhoz integrálódni.
Forrás: Karrier Online
Az új piaci formák régi szabályai
Néhány „időtálló” elv, melyek a vállalati eredmény magját alakítják, teljesen függetlenek attól, hogy a régi vagy az új generációs közgazdasági szemléletmódból vizsgáljuk.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.