Az LMP lépést tart a Fidesszel, amely beelőzte a Jobbikot

A Google Keresési Trendek adatai is megerősítik, hogy a pártok online aktivitása jelentős szerepet játszhat kampányuk sikerében. Az elmúlt közel egy hónap keresési trendjeiben mind az LMP, mind a Jobbik kiemelkedő értékeket ért el riválisaikhoz képest. A "választás 2010" kifejezés a 10 legkeresettebb kifejezés közé tartozott április hónapban. A 100-as listán megtalálhatók még a "választási eredmények", a "választás", "jobbik", "valasztas.hu" és "lmp" szavak (ebben a sorrendben). 

A Google Keresési Trendek adatai alapján a Jobbiknak az elmúlt egy hónap során a keresések tekintetében folyamatosan sikerült maga mögé utasítania a Fideszt, az LMP-t, az MSZP-t és az MDF-et, míg az SZDSZ-re leadott keresések száma nem érte el a kimutatható értéket. A listavezetőkre leadott keresések tekintetében Vona Gábor stabilan a második tudott maradni Orbán Viktor után, akit Mesterházy Attila, Schiffer András és Bokros Lajos követ.

Az LMP fiatal pártként folyamatosan lépést tudott tartani a Fidesszel, ami a keresési volumeneket illeti. A pártok eltérő hosszúságú múltra tekintenek vissza, ezért a keresési volumenek természetesen nem a pártok népszerűségét mutatják. Az azonban jól látható, ha egy párt felkelti a lakosság érdeklődését. Az LMP esetében ehhez nagymértékben hozzájárult, hogy választási kampányuk során kiemelt figyelmet fordítottak az online tevékenységekre.

A kampánycsend alatt megugrott a keresések száma

Az MDF és az MSZP keresőszavak iránti érdeklődés folyamatosan alacsony volt az elmúlt időszakban, bár az utóbbi április elejétől felfelé ívelő trendet mutatott. A választások éjszakáján minden párt iránt nagymértékben megnőtt az érdeklődés a Google keresőben, melyet valószínűleg tovább fokozott a kampánycsend meghosszabbodása, így a választók az interneten kutattak az eredmények után. A legtöbb keresés ekkor is a Jobbikra érkezett, azt követte az LMP majd a Fidesz, míg az MSZP-t csupán fele, az MDF-t negyed ennyien írták be böngészőjükbe.

Az első forduló után néhány napon belül a keresések száma összességében is lecsökkent, az első forduló előttihez hasonló értéken állt be. A trendekben megfigyelhető, hogy az érdeklődés középpontjába a Fidesz került, mely először utasította maga mögé több napon át a Jobbikot.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo