Az LMP lépést tart a Fidesszel, amely beelőzte a Jobbikot

A Google Keresési Trendek adatai is megerősítik, hogy a pártok online aktivitása jelentős szerepet játszhat kampányuk sikerében. Az elmúlt közel egy hónap keresési trendjeiben mind az LMP, mind a Jobbik kiemelkedő értékeket ért el riválisaikhoz képest. A "választás 2010" kifejezés a 10 legkeresettebb kifejezés közé tartozott április hónapban. A 100-as listán megtalálhatók még a "választási eredmények", a "választás", "jobbik", "valasztas.hu" és "lmp" szavak (ebben a sorrendben). 

A Google Keresési Trendek adatai alapján a Jobbiknak az elmúlt egy hónap során a keresések tekintetében folyamatosan sikerült maga mögé utasítania a Fideszt, az LMP-t, az MSZP-t és az MDF-et, míg az SZDSZ-re leadott keresések száma nem érte el a kimutatható értéket. A listavezetőkre leadott keresések tekintetében Vona Gábor stabilan a második tudott maradni Orbán Viktor után, akit Mesterházy Attila, Schiffer András és Bokros Lajos követ.

Az LMP fiatal pártként folyamatosan lépést tudott tartani a Fidesszel, ami a keresési volumeneket illeti. A pártok eltérő hosszúságú múltra tekintenek vissza, ezért a keresési volumenek természetesen nem a pártok népszerűségét mutatják. Az azonban jól látható, ha egy párt felkelti a lakosság érdeklődését. Az LMP esetében ehhez nagymértékben hozzájárult, hogy választási kampányuk során kiemelt figyelmet fordítottak az online tevékenységekre.

A kampánycsend alatt megugrott a keresések száma

Az MDF és az MSZP keresőszavak iránti érdeklődés folyamatosan alacsony volt az elmúlt időszakban, bár az utóbbi április elejétől felfelé ívelő trendet mutatott. A választások éjszakáján minden párt iránt nagymértékben megnőtt az érdeklődés a Google keresőben, melyet valószínűleg tovább fokozott a kampánycsend meghosszabbodása, így a választók az interneten kutattak az eredmények után. A legtöbb keresés ekkor is a Jobbikra érkezett, azt követte az LMP majd a Fidesz, míg az MSZP-t csupán fele, az MDF-t negyed ennyien írták be böngészőjükbe.

Az első forduló után néhány napon belül a keresések száma összességében is lecsökkent, az első forduló előttihez hasonló értéken állt be. A trendekben megfigyelhető, hogy az érdeklődés középpontjába a Fidesz került, mely először utasította maga mögé több napon át a Jobbikot.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo