"Az internet felfalhat minket."- mondta Peter Cherin a világ egyik legnagyobb médiavállalatának, a számos tévéadót és újságot üzemeltető News Corp.- nak az elnöke egy kaliforniai konferencián. Cherin szerint az emberek már nem hajlandóak ismétléseket nézni a televízióban, és a hagyományos média vállalatoknak, nagyobb figyelmet kell szentelniük az internetes megjelenésre és hirdetési felületekre, ha talpon akarnak maradni.
Az amerikai tévéadók ebben a hónapban kötik meg a reklámszerződéseket a szeptemberben induló időszakra, és elemzők szerint idén 15 százalékkal kevesebb bevételre számíthatnak hirdetésekből, mint egy évvel korábban, és kevesebb, mint nyolc milliárd dollár értékben fognak hirdetési időt vásárolni tőlük. Robert Murdoch a News Corp. alapítója szerint pedig a cég bevételei a helyi tévéreklámokból harminc százalékkal is visszaeshetnek júniusig. A hirdetések csökkenésében nagy szerepe van annak, hogy a televíziós reklámokra hagyományosan nagy összegeket szánó amerikai autógyártókat rendkívül érzékenyen érintette a válság.
A legnagyobb médiavállalatok egyébként már elkezdték az interneten is elérhetővé tenni a filmjeiket és a sorozataikat, a reklámbevételek növekedését is remélve a lépéstől. A Hulu a Fox és az NBC, a YouTube pedig az ABC bizonyos műsorait közvetíti online.