Az e-business vezetői új igényekkel lépnek fel telephelyük megválasztásában

Az e-business és a hagyományos üzleti élet igényeinek összehasonlításából tisztán kitűnik a szükségletek közti különbség, derül ki a Healey & Baker ingatlan-tanácsadó cég első, európai e-Locations Monitor tanulmányából.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az e-business cégek 201 vezető beosztású szakembere számára a „megbízható áramszolgáltatás” és a „sávszélesség” jelenti a legfontosabb tényezőket a cég telephelyének megválasztásakor – amely lényegesen eltér a múltbéli prioritásoktól. A megkérdezettek a második legfontosabbnak a jó munkaerőhöz és a piachoz való hozzáférést jelölték meg. A beszélt angol nyelv – mint a világháló nyelve – szintén kiemelt helyen szerepelt.

Colin Hargreaves, a Healey & Baker e-business vezetője szerint: „Az e-business világ fluktuációja jól nyomon követhető volt az elmúlt évben. Az általunk készített, első európai e-Locations Monitorból kiderül, hogy a telephely szempontjából melyek a sikeres e-business beindításának igényei. Ezek az elvárások nem mindig azonosak a hagyományos cégekével.”

„Megfigyelhető, hogy az e-business vezetői nem elsősorban a költségeket veszik figyelembe az üzlet beindításánál – mint ahogy azt gondolnánk a hagyományos üzlet tekintetében.”

Összevetve az összes tényezőt, London az első helyen áll, és ezzel jelentősen vezet az európai e-business helyszínek rangsorában, amelyet Párizs, Amszterdam és Frankfurt követ, akik szintén az első öt között vannak. Mindamellett, összehasonlítva más általános üzleti telephely-felmérésekkel, más városok és területek is kiemelkednek. Így például Dublint az e-business területén a negyedik legjobb helyre sorolják, míg Berlin és Stockholm a köztudatban kimondottan erősebb pozíciót foglal el – összehasonlítva azokat több, amúgy is elismert kereskedelmi központtal.

Találkoztunk számos specializált helyszínnel is, amelyek erre az üzletágra építenek, és egyben az e-business döntéshozók fejében is erősen „pozícionáltak”. Ezek közé sorolható Ile-de-France, Sophia Antipolis (Dél-Franciaország), Cambridge, a Temze Völgye és Rotterdam/Port Völgy.

Világviszonylatban, az Egyesült Államok vezeti az e-business telephelyek rangsorát, mivel az első tizenegy helyezettből hét itt található. A web világában méltán tölt be vezető szerepet a nyugati part, amelyet az is bizonyít, hogy San Francisco az első maga mögött hagyva New York-ot a második helyen. Amerikán kívül Tokió, Hong Kong és Szingapúr a legkedveltebbek az e-business szempontjából.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo