Az e-business vezetői új igényekkel lépnek fel telephelyük megválasztásában

Az e-business és a hagyományos üzleti élet igényeinek összehasonlításából tisztán kitűnik a szükségletek közti különbség, derül ki a Healey & Baker ingatlan-tanácsadó cég első, európai e-Locations Monitor tanulmányából.

Az e-business cégek 201 vezető beosztású szakembere számára a „megbízható áramszolgáltatás” és a „sávszélesség” jelenti a legfontosabb tényezőket a cég telephelyének megválasztásakor – amely lényegesen eltér a múltbéli prioritásoktól. A megkérdezettek a második legfontosabbnak a jó munkaerőhöz és a piachoz való hozzáférést jelölték meg. A beszélt angol nyelv – mint a világháló nyelve – szintén kiemelt helyen szerepelt.

Colin Hargreaves, a Healey & Baker e-business vezetője szerint: „Az e-business világ fluktuációja jól nyomon követhető volt az elmúlt évben. Az általunk készített, első európai e-Locations Monitorból kiderül, hogy a telephely szempontjából melyek a sikeres e-business beindításának igényei. Ezek az elvárások nem mindig azonosak a hagyományos cégekével.”

„Megfigyelhető, hogy az e-business vezetői nem elsősorban a költségeket veszik figyelembe az üzlet beindításánál – mint ahogy azt gondolnánk a hagyományos üzlet tekintetében.”

Összevetve az összes tényezőt, London az első helyen áll, és ezzel jelentősen vezet az európai e-business helyszínek rangsorában, amelyet Párizs, Amszterdam és Frankfurt követ, akik szintén az első öt között vannak. Mindamellett, összehasonlítva más általános üzleti telephely-felmérésekkel, más városok és területek is kiemelkednek. Így például Dublint az e-business területén a negyedik legjobb helyre sorolják, míg Berlin és Stockholm a köztudatban kimondottan erősebb pozíciót foglal el – összehasonlítva azokat több, amúgy is elismert kereskedelmi központtal.

Találkoztunk számos specializált helyszínnel is, amelyek erre az üzletágra építenek, és egyben az e-business döntéshozók fejében is erősen „pozícionáltak”. Ezek közé sorolható Ile-de-France, Sophia Antipolis (Dél-Franciaország), Cambridge, a Temze Völgye és Rotterdam/Port Völgy.

Világviszonylatban, az Egyesült Államok vezeti az e-business telephelyek rangsorát, mivel az első tizenegy helyezettből hét itt található. A web világában méltán tölt be vezető szerepet a nyugati part, amelyet az is bizonyít, hogy San Francisco az első maga mögött hagyva New York-ot a második helyen. Amerikán kívül Tokió, Hong Kong és Szingapúr a legkedveltebbek az e-business szempontjából.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo