A szektor, melyet itthon is elkerült a válság

Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2008-ban elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka, az összeg az idén 50 százalékkal, 95 milliárdra nőhet - áll a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. gyorsjelentésében.

A GKIeNET  becslése alapján 2008-ban az on-line kiskereskedelmi boltok közel felének az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Igaz, arányuk magasnak mondható, ugyanakkor jelentős javulást mutat, hiszen 2-3 évvel ezelőtt, az on-line vásárlás fejlődésének korai szakaszában, az áruházaknak még több mint a háromnegyede ebbe a kategóriába tartozott. Ugyanakkor megemlítendő, hogy a forgalom 80 százalékát továbbra is a 20 legnagyobb webbolt generálja.

Magyarországon a GKIeNET felmérése szerint 2008-ban az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka. A korábbi évekhez képest a kiskereskedelmen belül jelentősen emelkedett az on-line értékesítés szerepe. A boltok várakozásai és a GKIeNET becslései alapján az évek óta tartó dinamikus növekedés 2009-ben is folytatódik, az év végére elérve a 95 milliárd forintos forgalmat.

A lakosság még nem bízik a rendszerben

A gyorsjelentés megállapítja, hogy az internetes vásárlás elterjedésének változatlanul az egyik legfőbb akadálya a fogyasztói bizalom hiánya. A vásárlók nem szívesen fizetnek előre olyan javakért, amelyeket csak a képernyőjükön láttak. A 2008-ban történt vásárlások 92 százalékában utánvétes fizetést választottak a felhasználók - ebből 47 százalék volt futárszolgálatos, és mindössze 1 százalék a postai utánvét. Az esetek 44 százalékában a helyszínen készpénzzel fizettek a megrendelők, mindössze 5 százalék választotta a banki átutalást, és csak 3 százalék az on-line bankkártyás fizetési lehetőséget.

A kereskedők és a végfelhasználók közötti áruforgalmon kívül az elektronikus kereskedelem egy másik, egyre elterjedtebb formája a lakosság körében történő kereskedelem, amihez az úgynevezett on-line aukciós piacterek jelentik a legjobb közvetítői felületet. Ugyanakkor számos "kiskereskedő" is saját on-line bolt nyitása helyett az aukciós oldalakat választja termékeinek értékesítése során.

A Vatera.hu és a Teszvesz.hu Magyarország két vezető on-line aukciós piactere, 2008-ban a rajtuk átmenő forgalom értéke megközelítette a 15 milliárd forintot (bevételt csak a közvetítés alapján számlázott jutalék hoz a cég számára), s továbbra is dinamikus bővülés várható.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo