A szorongás az új normális?

A Z generáció az eddigi legszorongóbb nemzedék, a fiatalok nagy többsége bevallottan aggódik valami miatt a mindennapok során, és legtöbbjük nem kér szakmai segítséget azok leküzdéséhez – derült ki a Kaspersky Lab új jelentéséből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Z generáció, azaz a 13–23 év közötti fiatalok – akik életét az online hírek és a közösségi média uralja – csaknem fele számolt be arról, hogy jobban szorong a kinézete, mint a karrierkilátásai, a pénz, a terrorizmus vagy az iskolai, illetve online bántalmazás miatt - derült ki a Kaspersky Lab új jelentéséből.

A tanulmány feltárta, hogy ezek a szorongásos érzések vagy aggodalmak hatással lehetnek a fiatalok viselkedésére, többek között a közösségi médiához való viszonyukra is. Meglehetősen gyakori jelenség például, hogy a Z generációba tartozók a valósnál feljavítottabb, tökéletes képet próbálnak láttatni magukról. A hibátlan kinézet létrehozása érdekében a fiatalok többsége akár fél órát is rászán képei vagy videói szerkesztésére, mielőtt feltöltené azokat a közösségi média platformokra.

Kép:sxc

A tanulmány egy másik fontos megállapítása , hogy a lányok bizonytalanabbak a fiúknál, mert ők ellenkező nemű társaiknál jobban szoronganak kinézetük miatt. A Z generációs fiúkhoz viszonyítva kétszer annyi Z generációs lány számolt be arról, hogy étkezési szokásaik is megváltoztak (pl. túlevés vagy tartózkodás az evéstől) a kinézetükhöz kapcsolódó szorongásaik miatt. A fiatal lányok a közösségi médiában fellelhető testszépítő és fittnesz-vonatkozású tartalmak miatt rosszabbul érzik magukat, mint a fiatal fiúk. Továbbá a lányok azt is elmondták, hogy szorongás miatt maradtak távol egy-egy társasági eseménytől az elmúlt évben.

“8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel rád”
A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára, hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzését keltő üzenetek a leghatékonyabbak, az igények azonban folyamatosan változnak.
Még lényegesebb azonban, hogy a Z generáció nem kér segítséget azzal kapcsolatban, hogy mit tegyen szorongás esetén. A fiatalok többsége nem fordul orvoshoz tanácsért a szorongással kapcsolatos problémáinak megoldásához. Így, bár nagyon sok fiatal küzd szorongással, nem tudják, hogyan dolgozzák fel ezeket az érzéseket.

„Világszerte jelen vannak azok a globális problémák, amelyekkel a Z generáció minden tagja szembenéz, de még mindig stigmát jelent az érzéseik megosztása és a mentális egészségről való nyílt beszéd. A szorongás vagy az aggódás érzése nagyon elszigetelheti a fiatalokat, pedig az igazság az, hogy nagyon sokan küzdenek az érzéseikkel, és a dolgok igenis jobbra fordulnak. Örömmel fogunk össze a Kaspersky Labbel és folytatjuk fontos munkánkat, amelynek keretében a Z generációnak nyújtunk segítséget abban, hogy nyíljanak meg a mentális egészségüket illetően, és éljenek boldog életet. Arra bátorítunk mindenkit, hogy vállalja fel az élete azon aspektusait, amelyeket mások esetleg kritikával illetnek, vagy amelyek miatt aggódnak, és bizonyítsák be, hogy a magabiztosság és a sikeresség nem ismer határokat” – mondta Chris Martin, a The Mix vezérigazgatója.

A Kaspersky Lab és a The Mix arra buzdítja a Z generációt, hogy a barátaikkal együtt csatlakozzanak a #AndOwningIt hashtag alatti beszélgetéshez a közösségi média platformokon, és a támogatásuk kifejezéseképpen vásároljanak egy pólót.

Mire kattan a Z-generáció?
Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo