A munkahelyünkről is moshatunk

Ha háztartási eszközökről van szó, a férfiakat a létfenntartási ösztön vezeti. A többség szerint az okos készülékeknek köszönhetően könnyebben tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, és időt is spórolnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Samsung

Ugyan a férfiak hajlamosabbak úgy megélni a dolgot, hogy a házimunka „közös” elfoglaltság, mégis a nők közel kétharmada még ma is önállóan látja el az otthoni teendőket, – derült ki a Samsung nőnap alkalmából készített felméréséből. A vállalat Facebook oldalának rajongói körében készített felmérése szerint Magyarországon a férfiak és a nők alapvetően máshogy állnak a házimunkához: míg a nőknél az elsődleges szempont a gondoskodás, vagyis a főzés, mosás, addig a férfiakat a létfenntartás vezérli, azaz gondolataik jobbára az étkezés körül forognak.

A mindennapos teendők megosztása társadalmanként és kultúránként eltérő, azonban az egyértelműen látszik, hogy a nők a mai napig több időt töltenek házimunkával, mint a férfiak. Napjainkban ugyanakkor a rengeteg háztartási elektronikai eszközzel jóval egyszerűbbé vált a házimunka, így azt a férfiak is el tudják végezni, sőt a különböző okos kütyüket – legyen szó akár egy WiFi-vel irányítható mosógépről vagy éppen egy robotporszívóról – nem egyszer meg is irigyelhetik. A Samsung felmérése arra is rávilágított, hogy ezeket az eszközöket alapvetően közösen, vagy döntően a férfiak útmutatásával választják ki a családok.

JÖN AZ ARANYKOR
A következő öt évben rekordsebességgel bővül világszerte a viselhető okos eszközök piaca, amelyről a Berg Insight azt állítja, hogy 2019-ben már legalább 168 millió darabot adnak el belőlük.
A Samsung felméréséből az is kiderült, hogy 10-ből 9 válaszadó rendelkezik okos eszközzel, s bár ez egyelőre csak okostelefont jelent, azért a táblagépek és az okos tévék is kezdenek elterjedni a háztartásokban. A felmérésben résztvevők azonban egyértelműen elismerték, hogy az okos eszközök közelebb hozzák őket szeretteikhez, könnyebben tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, és még időt is spórolnak. Ha pedig ők dönthetnének arról, milyen funkciókkal rendelkezzen az okos eszközök következő generációja, legtöbben a ház körüli teendők elvégzését váltanák ki vele.

„A házimunkát a legtöbben nyűgként éljük meg, sőt nem egyszer családi vita is kerekedhet abból, hogy épp kinek a feladata lett volna a szemetet kivinni, a mosogatógépbe bepakolni. A fejlesztőki ezt felismerve folyamatosan arra törekszenek, hogy olyan innovatív eszközöket fejlesszenek ki, amelyekkel megkönnyíthetik a fogyasztók életét” – mondta Nyilas Orsolya, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője. „A legújabb háztartási készülékek már olyannyira high-tech eszközökké léptek elő, hogy már munkahelyünkről is elindíthatóak. Ráadásul az okos eszközökkel nemcsak élmény lehet a házimunka, de így sokkal több időt is tölthetünk szeretteinkkel.”

A felmérésből szintén kiderül, hogy a magyar háztartások közel felében (42%) 6-10 háztartási elektronikai készülék található, melyek közül a hűtőt, mosógépet és a mikrohullámú sütőt használjuk a leggyakrabban.

Cunamiként közelít a technológia
Az M2M átrajzolja valamennyi iparág működési modelljét, a szereplők egymáshoz való viszonyát, az üzleti stratégiákat. Az okos kütyük új lehetőségeket teremtenek az egészségügyben is: a megelőzésben, a gyógyításban, az egészségmenedzsmentben és a beteg–orvos viszonyban. Az elmúlt pár évben hirtelen már kézzelfogható közelségbe került számtalan sci-fibe illő eszköz, ám a java még hátra van!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo