A munkahelyünkről is moshatunk

Ha háztartási eszközökről van szó, a férfiakat a létfenntartási ösztön vezeti. A többség szerint az okos készülékeknek köszönhetően könnyebben tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, és időt is spórolnak.

Kép: Samsung

Ugyan a férfiak hajlamosabbak úgy megélni a dolgot, hogy a házimunka „közös” elfoglaltság, mégis a nők közel kétharmada még ma is önállóan látja el az otthoni teendőket, – derült ki a Samsung nőnap alkalmából készített felméréséből. A vállalat Facebook oldalának rajongói körében készített felmérése szerint Magyarországon a férfiak és a nők alapvetően máshogy állnak a házimunkához: míg a nőknél az elsődleges szempont a gondoskodás, vagyis a főzés, mosás, addig a férfiakat a létfenntartás vezérli, azaz gondolataik jobbára az étkezés körül forognak.

A mindennapos teendők megosztása társadalmanként és kultúránként eltérő, azonban az egyértelműen látszik, hogy a nők a mai napig több időt töltenek házimunkával, mint a férfiak. Napjainkban ugyanakkor a rengeteg háztartási elektronikai eszközzel jóval egyszerűbbé vált a házimunka, így azt a férfiak is el tudják végezni, sőt a különböző okos kütyüket – legyen szó akár egy WiFi-vel irányítható mosógépről vagy éppen egy robotporszívóról – nem egyszer meg is irigyelhetik. A Samsung felmérése arra is rávilágított, hogy ezeket az eszközöket alapvetően közösen, vagy döntően a férfiak útmutatásával választják ki a családok.

JÖN AZ ARANYKOR
A következő öt évben rekordsebességgel bővül világszerte a viselhető okos eszközök piaca, amelyről a Berg Insight azt állítja, hogy 2019-ben már legalább 168 millió darabot adnak el belőlük.
A Samsung felméréséből az is kiderült, hogy 10-ből 9 válaszadó rendelkezik okos eszközzel, s bár ez egyelőre csak okostelefont jelent, azért a táblagépek és az okos tévék is kezdenek elterjedni a háztartásokban. A felmérésben résztvevők azonban egyértelműen elismerték, hogy az okos eszközök közelebb hozzák őket szeretteikhez, könnyebben tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, és még időt is spórolnak. Ha pedig ők dönthetnének arról, milyen funkciókkal rendelkezzen az okos eszközök következő generációja, legtöbben a ház körüli teendők elvégzését váltanák ki vele.

„A házimunkát a legtöbben nyűgként éljük meg, sőt nem egyszer családi vita is kerekedhet abból, hogy épp kinek a feladata lett volna a szemetet kivinni, a mosogatógépbe bepakolni. A fejlesztőki ezt felismerve folyamatosan arra törekszenek, hogy olyan innovatív eszközöket fejlesszenek ki, amelyekkel megkönnyíthetik a fogyasztók életét” – mondta Nyilas Orsolya, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője. „A legújabb háztartási készülékek már olyannyira high-tech eszközökké léptek elő, hogy már munkahelyünkről is elindíthatóak. Ráadásul az okos eszközökkel nemcsak élmény lehet a házimunka, de így sokkal több időt is tölthetünk szeretteinkkel.”

A felmérésből szintén kiderül, hogy a magyar háztartások közel felében (42%) 6-10 háztartási elektronikai készülék található, melyek közül a hűtőt, mosógépet és a mikrohullámú sütőt használjuk a leggyakrabban.

Cunamiként közelít a technológia
Az M2M átrajzolja valamennyi iparág működési modelljét, a szereplők egymáshoz való viszonyát, az üzleti stratégiákat. Az okos kütyük új lehetőségeket teremtenek az egészségügyben is: a megelőzésben, a gyógyításban, az egészségmenedzsmentben és a beteg–orvos viszonyban. Az elmúlt pár évben hirtelen már kézzelfogható közelségbe került számtalan sci-fibe illő eszköz, ám a java még hátra van!

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo