A Kaspersky felmérésének eredményei szerint ma már rendkívül elterjedt az online pénzügyi szolgáltatások használata a magyar cégek körében: 10-ból 9 cég (94%) használ különféle online banki szolgáltatásokat a napi működése során. Az, hogy a cégek a bankfiókok meglátogatása nélkül használhatják a banki szolgáltatásokat, számos előnnyel jár többek között gyorsabb ügyintézéssel és a működési költségek csökkenésével. Ugyanakkor ennek a kényelemnek ára van, mivel a vállalatokat kiteszi az online pénzügyi csalások kockázatának és lehetővé teszi a kiberbűnözők számára, hogy egy újabb módon férhessenek hozzá a vállalati IT infrastruktúrához.
A bizalmas információk megvédése a cégek egyik legfőbb szempontja, amikor bankot választanak. A megkérdezett vállalatok közel háromnegyede (72%-a) mondta azt, hogy a bankokat biztonsági reputációjuk alapján választják, és 10-ből 9 vállalat (88%) hajlandó akár többet is fizetni, hogy egy olyan bank legyen a partnere, amely fejlett biztonsági szolgáltatásokkal és jó biztonsági múlttal rendelkezik. A cégek 43%-a szerint saját maguknak is további lépéseket kell tenniük a pénzügyi tranzakciók megvédése érdekében.
Hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák üzleti ügyfeleiknek, és biztosítsák számukra a nyugalmat adataik és tranzakcióik biztonságát illetően, a bankoknak egy átfogó biztonsági megközelítésre van szükségük. “A mai, technológia által működtetett környezetben a bankok nagyon hasonlóan működnek az informatikai cégekhez. Minden interakciójuk az ügyfelekkel és partnereikkel számítógépesített, továbbá az információt online tárolják és osztják meg. Azonban az előnyök ellenére ez a megoldás sérülékennyé teszi a banki folyamatokat, és az IT infrastruktúrába való bármely illetéktelen behatolás óriási adatvesztést, vagy ami még ennél is rosszabb pénzügyi veszteségeket és a jó hírnév elvesztését eredményezheti. Ezért rendkívül fontos, hogy a bankok egyre inkább úgy gondolkozzanak, mint az informatikai cégek, és elsődlegessé tegyék a biztonságot, amikor fejlesztik és nyújtják szolgáltatásaikat” – vélekedett Ross Hogan, a Kaspersky Lab Global Head of Freud Prevention elnöke.