Az Ügyfélkapu négy éves története során már számos fejlesztést hajtottak végre a rendszeren, most egy majd ötmilliárd forintos modernizációt végeznek el december elsejéig - jelentette be Baja Ferenc, informatikáért felelős kormánybiztos. Mint mondta, a rendszernek jelenleg 700 ezer regisztrált felhasználója van, ez a szám folyamatosan bővült az elmúlt időszakban, főleg akkor, amikor elindítottak egy-egy új szolgáltatást, illetve ha kötelezővé tettek egyes feladatok elektronikus ügyintézését.
A kormánybiztos szerint a rendszer működésében kulcskérdés a bizalom, ami ezidáig sosem sérült meg : "egy felmérés szerint az emberek a banki rendszereknél is biztonságosabbnak találták az Ügyfélkaput". Ez lehet az egyik alapja annak, hogy a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer az elkövetkező 5-10 évben az aktív állampolgárok teljes ügyintézését le tudja fedni - emelte ki Baja Ferenc. A rendszer terjedését az is segítheti, hogy minden településen létrehoznak egy olyan elérési pontot, ahol az állampolgárok segítséget is kaphatnak a használathoz.
Bővithető rendszert építenek
A modernizáció során a legfontosabb feladat a minőség növelése, illetve a rendszer felhasználóbarátabbá tétele, hogy az Ügyfélkaput bárki különösebb informatikai előképzettség nélkül is könnyen kezelhesse - közölte Krupanics Sándor, a projektet megvalósító, állami tulajdonban lévő Kopint-Datorg Infokommunikációs Zrt. elnök-vezérigazgatója. A fejlesztés céljai közé tartozik az új szolgáltatások megjelenése, illetve az, hogy decembertől teljesen el fog különülni a magyarorszag.hu-ről és az ügyeinket az ugyfelkapu.hu oldalon intézhetjük.
Az uniós forrásból megvalósuló program során olyan rendszert alkotnak, mely rugalmasan, mondhatni építőkocka-szerűen, a további igényeknek megfelelően bővíthető, szolgáltatásaiban továbbfejleszthető - hangsúlyozta Krupanics Sándor. A fejlesztésnél figyelembe veszik a közeljövőben várható nagyobb érdeklődést, így úgy alakítják ki a rendszer, hogy a jelenleginél akkor jóval nagyobb forgalmat is elbírjon.