Újabb rekordot ért el tavaly az amerikai online hirdetési piac, a 12,5 milliárd dolláros forgalom 30 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - derül ki az Interactive Advertising Bureau adataiból. A rekordbevétel ellenére a webes reklámköltések a teljes amerikai hirdetési piac mindössze 5 százalékát adták tavaly, míg 2004-ben 4 százalék volt a terület részesedése. Az előző évekhez hasonlóan 2005-ben is az internetes keresésekkel kapcsolatos hirdetésekből származott a legtöbb bevétel, a teljes forgalom 41 százaléka. Egy évvel korábban ez az arány még csak 39 százalék volt.
A világ internetes hirdetési piaca az idén várhatóan 22,4 milliárd dollárt tesz ki, ez tavalyhoz képest közel 24 százalékos növekedést jelent - olvasható a ZenithOptimedia piackutató cég tanulmányában. A társaság előrejelzése szerint 2008-ban már közel 30 milliárd dollárt költenek el a hirdetők az interneten. Ez a növekedési ütem jóval meghaladja a teljes hirdetési piacét, így az online reklám a tavalyi 4,6 után 2008-ra már 6,4 százalékát adja a teljes szegmensnek.
Amerikai online hirdetési piac (milliárd dollár)2002 6,1
2003 7,3
2004 9,6
2005 12,5
forrás: Interactive Advertising Bureau
A világ internetes hirdetési piaca (milliárd dollár)
2004 14,1
2005 18,1
2006(e) 22,4
2007(e) 26,4
2008(e) 29,9
(e) - előrejelzés
forrás: ZenithOptimedia