30 százalékos növekedés!

Újabb rekordot ért el tavaly az amerikai online hirdetési piac, a 12,5 milliárd dolláros forgalom 30 százalékos növekedést jelent 2004-hoz képest. Az előző évekhez hasonlóan 2005-ben is az internetes keresésekkel kapcsolatos hirdetésekből származott a legtöbb bevétel, a teljes forgalom 41 százaléka. Egy évvel korábban ez az arány még csak 39 százalék volt.

Újabb rekordot ért el tavaly az amerikai online hirdetési piac, a 12,5 milliárd dolláros forgalom 30 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - derül ki az Interactive Advertising Bureau adataiból. A rekordbevétel ellenére a webes reklámköltések a teljes amerikai hirdetési piac mindössze 5 százalékát adták tavaly, míg 2004-ben 4 százalék volt a terület részesedése. Az előző évekhez hasonlóan 2005-ben is az internetes keresésekkel kapcsolatos hirdetésekből származott a legtöbb bevétel, a teljes forgalom 41 százaléka. Egy évvel korábban ez az arány még csak 39 százalék volt.

A világ internetes hirdetési piaca az idén várhatóan 22,4 milliárd dollárt tesz ki, ez tavalyhoz képest közel 24 százalékos növekedést jelent - olvasható a ZenithOptimedia piackutató cég tanulmányában. A társaság előrejelzése szerint 2008-ban már közel 30 milliárd dollárt költenek el a hirdetők az interneten. Ez a növekedési ütem jóval meghaladja a teljes hirdetési piacét, így az online reklám a tavalyi 4,6 után 2008-ra már 6,4 százalékát adja a teljes szegmensnek.

Amerikai online hirdetési piac (milliárd dollár)

2002    6,1
2003    7,3
2004    9,6
2005    12,5

forrás: Interactive Advertising Bureau


A világ internetes hirdetési piaca (milliárd dollár)

2004        14,1
2005        18,1
2006(e)    22,4
2007(e)    26,4
2008(e)    29,9

(e) - előrejelzés

forrás: ZenithOptimedia

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo