A FLORO névre keresztelt megoldás a forgalom szezonalitásától függően havonta 60-140 millió forint flotta szintű fedezetnövekedést eredményez, így a rendszertől a légitársaság éves szinten közel egymilliárd forintos eredményjavulást vár. Mindezt alátámasztja az év első két hónapjában elért 160 millió forintos fedezetnövekedés, amely egyben azt is jelenti, hogy a beruházás az informatikai fejlesztéseknél elvárt egy-két év helyett már néhány hónap alatt megtérült.
A havi 1700-2000 járatot üzemeltető Malév felismerte, hogy az eltérő kapacitású - eltérő fajlagos költségű - repülőgépek és a menetrend hatékony összehangolásával jelentős fedezetjavulás érhető el, csak egy komoly és megbízható informatikai rendszerrel valósítható meg. A jelenlegi járatszámot, a gépek darabszámát és típusainak számát figyelembe véve a FLORO szoftver 35-40000 egyenlet megoldásával hozza létre az optimális megoldást.
Az Oracle által kifejlesztett megoldás elvi működése egyszerű: a FLORO egy matematikai modell segítségével a menetrendben szereplő járatokhoz, a költségek, a várható utaslétszám és a várható bevétel figyelembevételével hozzárendeli a flotta megfelelő repülőgépét úgy, hogy az flotta szinten, azaz a rendszer egészét tekintve a legmagasabb fedezetet érje el a vállalat számára. Mindez egy olyan új szemlélet következetes alkalmazását jelenti, amely a flottarotáció manuális elkészítésekor nehezen volt alkalmazható: sok esetben ugyanis egy járat fedezetének lerontása lehet a megfelelő megoldás, ha ennek köszönhetően egy másik járaton nagyobb javulást könyvelhet el a légitársaság, és így összességében kedvezőbb eredményt ér el.
A FLORO tervezése 2005-ben kezdődött, a tesztelésre decemberben került sor, így 2006. január 1-től már élesben használja a Malév a rendszert. Januárban 3564 járathoz kellett az optimális gépösszeállítást megtalálni: a szoftver lefuttatása az eredeti menetrendi tervhez képest 425 esetben javasolt típuscserét, és összességében 97 millió forinttal növelte a flotta szintű fedezetet. Az eddigi manuális géprotációval havi szinten kb. 140-170 típuscserét hajtottak végre. Februárban a tervezett 3276 járatból a FLORO 426 járaton javasolt típuscserét, ami 60 millió Ft fedezetjavulást eredményezett.