30 ezer egyenlettel egymilliárdos profitért

2006. januárjától használja a Malév az Oracle által a vállalat egyedi igényeinek megfelelően kifejlesztett, nemzetközi szinten is egyedülálló flottarotációs rendszert, amely révén a légitársaság a korábbinál jóval hatékonyabban tudja összehangolni repülőgépparkját menetrendjével.

A FLORO névre keresztelt megoldás a forgalom szezonalitásától függően havonta 60-140 millió forint flotta szintű fedezetnövekedést eredményez, így a rendszertől a légitársaság éves szinten közel egymilliárd forintos eredményjavulást vár. Mindezt alátámasztja az év első két hónapjában elért 160 millió forintos fedezetnövekedés, amely egyben azt is jelenti, hogy a beruházás az informatikai fejlesztéseknél elvárt egy-két év helyett már néhány hónap alatt megtérült.

A havi 1700-2000 járatot üzemeltető Malév felismerte, hogy az eltérő kapacitású - eltérő fajlagos költségű - repülőgépek és a menetrend hatékony összehangolásával jelentős fedezetjavulás érhető el, csak egy komoly és megbízható informatikai rendszerrel valósítható meg. A jelenlegi járatszámot, a gépek darabszámát és típusainak számát figyelembe véve a FLORO szoftver 35-40000 egyenlet megoldásával hozza létre az optimális megoldást.

Az Oracle által kifejlesztett megoldás elvi működése egyszerű: a FLORO egy matematikai modell segítségével a menetrendben szereplő járatokhoz, a költségek, a várható utaslétszám és a várható bevétel figyelembevételével hozzárendeli a flotta megfelelő repülőgépét úgy, hogy az flotta szinten, azaz a rendszer egészét tekintve a legmagasabb fedezetet érje el a vállalat számára. Mindez egy olyan új szemlélet következetes alkalmazását jelenti, amely a flottarotáció manuális elkészítésekor nehezen volt alkalmazható: sok esetben ugyanis egy járat fedezetének lerontása lehet a megfelelő megoldás, ha ennek köszönhetően egy másik járaton nagyobb javulást könyvelhet el a légitársaság, és így összességében kedvezőbb eredményt ér el.

A FLORO tervezése 2005-ben kezdődött, a tesztelésre decemberben került sor, így 2006. január 1-től már élesben használja a Malév a rendszert. Januárban 3564 járathoz kellett az optimális gépösszeállítást megtalálni: a szoftver lefuttatása az eredeti menetrendi tervhez képest 425 esetben javasolt típuscserét, és összességében 97 millió forinttal növelte a flotta szintű fedezetet. Az eddigi manuális géprotációval havi szinten kb. 140-170 típuscserét hajtottak végre. Februárban a tervezett 3276 járatból a FLORO 426 járaton javasolt típuscserét, ami 60 millió Ft fedezetjavulást eredményezett.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo