Visszaváltáskor pénz helyett zsetont adtak?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az egyik legnagyobb hazai műanyag pohár-visszaváltó, repohár forgalmazó, a Cup Revolution Szolgáltató Kft.-vel szemben, mivel a versenyhivatal gyanúja szerint agresszív és a fogyasztókat megtévesztő gyakorlatot folytat.

A GVH közleménye szerint a szolgáltató partnerein keresztül számos hazai fesztivál, koncerthelyszín, vendéglátóhely és sportrendezvény repohár rendszerét biztosítja.

A fesztivál közönségek nagy átverése? (Fotó: MTI)
A fesztivál közönségek nagy átverése? (Fotó: MTI)

Közölték: a kft. gyakorlata szerint a fogyasztók csak repohárban vásárolhatnak italt, a visszaszolgáltatásukkor azonban nem pénzt, hanem tokent kapnak, ami mindenhol kizárólag repohárra váltható. A GVH gyanúja szerint a vállalkozásnak ez a kereskedelmi módszere - figyelemmel annak helyére, időzítésére és jellegére - pszichés nyomásgyakorlással torzíthatja a fogyasztók döntését, valamint a velük szembeni hatalmi helyzet kihasználásával korlátozhatja döntés-szabadságukat.

A versenyhivatal vizsgálata kiterjed a Cup Revolution reklámkommunikációjának egyes elemeire is, amelyek a poharak, illetve a visszaváltási rendszer környezetre gyakorolt hatásaira vonatkoznak. A vállalkozás bizonyos reklámállításai feltehetően megalapozatlanok, a repoharak környezeti előnyeinek igazolására pedig a cég valószínűleg nem rendelkezik megfelelő bizonyítékkal. Példaként idézik a cég állítását, miszerint "A visszaváltható és mosható poharak használatával akár 80 százalékkal csökkenthető a rendezvények és vendéglátóhelyek hulladéktermelése."

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - közölte a GVH.

    A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Cup Revolution nettó értékesítési árbevétele 317 millió forintra nőtt tavaly a megelőző évi 66 millió forintról. Adózott eredménye 117,5 millió forint közelébe bővült, 2020-ban 341 ezer forint volt. (MTI)

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo