Visszatértek a külföldi turisták Magyarországra

A budapesti hotelpiacon a külföldi vendégek visszatérésével erős nyári szezonra, míg vidéken a hazai vendégekért folytatott erősödő versenyre számít a BDPST Hotel Management Zrt. (BHM), Magyarország egyik jelentős szállodaüzemeltető vállalkozása - közölte a cégcsoport.

Somlyai Zoltán, a BHM vezérigazgatója a közleményben kiemelte, hogy a nemzetközi turizmus élénkülése a fővárosba látogatók számának növekedését és a budapesti hotelpiac fellendülését eredményezi. Ezt a pozitív hatást már most is tapasztalják a budapesti szállodáikban, a foglalási számok folyamatosan nőnek - mondta, hozzátéve: ez többek között köszönhető az olyan több nemzetet megmozgató eseményeknek is, mint például a FINA vizes világbajnokság.

Ismét felfedeztek minket a külföldi turisták (Fotó: Pixabay)

Tapasztalataik szerint az orosz-ukrán háborúnak nem volt azonnal érezhető negatív hatása a turizmusra, azonban a küldőországok tekintetében változásokhoz vezetett. A klasszikus piacok, köztük az Egyesült Államok, Oroszország és Ukrajna, illetve a távol-keleti országok az előbbi évekkel ellentétben idén kiestek, azonban a német, olasz, spanyol és osztrák térségekből számottevő létszámmal érkeznek hazánkba idén is, csakúgy, mint a szomszédos országokból - mondta.

A BDPST budapesti hoteleinek foglaltsága az 50-65 százalékot is elérheti a nyári időszakban, a klasszikus bed&breakfast szolgáltatást kínáló belvárosi D8 hotel pedig akár a 65-70 százalékot is.

Kitért arra, hogy a vidéki szállodákban azonban a nemzetközi turizmus fellendülése a budapesti piaccal ellentétben inkább kihívásokat jelent a szállodaüzemeltetők számára. Fel kell ugyanis venniük a versenyt a külföldi ajánlatokkal szemben, így megtartva a magyar vendégeket, ehhez pedig folyamatos fejlesztésekre és megújuló ajánlatokra van szükség. Több szolgáltatással és programmal igyekeznek megszólítani belföldi vendégeiket: egyebek közt több kül- és beltéri wellness, illetve fitnesz fejlesztéssel - mondta Somlyai Zoltán.

A nyári belföldi turizmus a szakember szerint továbbra is a vízparti térségekre, illetve fürdővárosokra koncentrálódik.

A vidéki és budapesti piac mellett a BDPST Group a külföldi piacokon is jelen van, spanyolországi Atrio del Mar hotelükben, részben a kifelé áramló turizmus miatt, megnövekedett érdeklődésben bíznak. A tengerparti pihenés mellett a kirándulni és aktívan kikapcsolódni vágyókra is számít a cégcsoport két muraui hotelében. Az osztrák Alpok egyik legkedveltebb sírégiójában található Alpenblick és a Relax Resort Hotelek kihasználva környezetük nyári adottságait a túrázók, kerékpározók és nyugalomra vágyók kedvelt úticéljai lehetnek idén.

Kitértek arra, hogy a BDPST Zrt. szállodái a háború okozta rendkívüli helyzetben is szerepet vállalnak. Az Ukrajnából Magyarországra érkező menekültek elhelyezésében a budapesti D8 hotel és a Lifestyle Hotel Mátra vették ki a részület, csatlakozva a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének kezdeményezéséhez.

Az emelkedő költségek, energia- és élelmiszerbeszerzési árak mellett a hotelek árazása is emelkedő trendet mutat. A költségoldalból kieső profitszintet nehéz kiegyensúlyozni, erre megoldást pedig kizárólag a piac rugalmas árazása nyújthatna - emelte ki Somlyai Zoltán.

A 2015-ben alapított BDPST Group tőkebefektető cégcsoport számos befektetést menedzsel a turisztikai ingatlanpiacon és a pénzügyi szektorban. A BDPST Group, amelyhez a BDPST Capital Zrt. is tartozik, a Gránit Bankban való részesedésszerzéssel lépett be a pénzügyi piacra. A cégcsoport 57 százalékot vásárolt a Gránit Bankban. A BDPST Capital Zrt. 2022-ben a Diófa Alapkezelőt tulajdonló Tarragona Holding Zrt. megvásárlása tárgyában szintén üzletrész-adásvételi szerződést írt alá. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo