A Suzuki tavaly 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését az előző évhez képest. Tavaly összesen 157 906 személyautót helyeztek forgalomba. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben 2019-ben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A Suzuki 2019-es belföldi értékesítése meghaladta a válságot megelőző 2008-as év eredményét is.
A Suzuki közleménye szerint a 2015 óta Esztergomban gyártott és 2018 őszén megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 20,39 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV szabadidőautó-kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019. január 1-je és december 31-e között.
A teljes személyautó piac top 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. Az év végéig összesen 9246 kelt el ebből a modellből Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (42 680) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.
A két hazai modell gyártását 3200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban. A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság közvetlenül 3200 főt foglalkoztat, illetve partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
A Magyar Suzuki 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, amelyek 95 százaléka Esztergomban készült. A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt a 2017. évi 2,1 milliárd euró után. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, 18,6 százalékkal bővült. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót, némileg elmaradva a 2017. évi 90,8 millió eurótól.