Változatlan maradt a kis boltok helyzete az első félévben

Őrzik pozíciójukat az önálló kis élelmiszer boltok.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén ugyanis a napi fogyasztási cikkek 740 milliárd forintra becsült forgalmából 29 százalék jutott rájuk, ahogyan a tavalyi első félév során is. Ugyanebben az időszakban 50 százalékkal növekedett a hipermarketek részesedése, mégpedig 8-ról 12 százalékra. Ez a 30 hazai hipermarket számára közel 89 milliárd forintot, míg a 15 000-nél több kis boltnak 217,3 milliárd forintot jelent. Növelni tudták részarányukat a nagy diszkontok is, 19-ről 21 százalékra, a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. Csökkent viszont a kis diszkontok, nagykereskedelem és a boltokon kívüli értékesítési formák, mint például az utcán, piacon, háznál vásárolt áruk részaránya. Ez a kereskedelem szervezettségének erősödését is jelzi. A szupermarketek már harmadik éve tartják egyenletes, 17 százalékos részesedésüket, ami 1997-ben, a hipermarketek megjelenésének évében még a 20százalékot is elérte. A GfK meghatározása szerint szupermarketnek a 3-9 pénztárral működő, élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot árusító üzletek számítanak. Hipermarketek a 10 vagy annál több pénztárral rendelkező egységek, amelyek forgalmából legalább 30 százalék nem élelmiszer, háztartási vegyi áru vagy kozmetikum. Bár a kereskedelem koncentrációja érzékelhetően folytatódik, a kis boltok jelentősége tavalyhoz képest nem csökken. Előrejelzések szerint a nagy eladóterű, általában lánchoz tartozó üzletek terjedése következtében a 100 négyzetméternél kisebb eladóterű boltok elveszítik forgalmuk egy részét. Ez azonban egyelőre még várat magára, a jelek szerint.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo