A 2023-ban indult, sok esetben célba is ért kivitelezéseknek köszönhetően mások mellett Debrecen-Macs, Eger, Heves, Mezőcsát, Miskolc, Őrmező és Szeged-Fehértó gyarapodik új alállomással. Új trafóval bővült vagy a régi lecserélésével korszerűsödött a bicskei, oroszlányi, perkátai, sándorfalvi és tiszalöki alállomás. További fejlesztések, rekonstrukciók zajlottak vagy indultak Detken, Dunaújvárosban, Hatvanban, Kelenföldön, Kerepesen, Solymáron, Szolnokon és a Tatabányai Ipari Parkban.
Jövőre még több helyszínen kezdődnek meg beruházások, új alállomás létesül a teljesség igénye nélkül Debrecenben, Füzesabonyban, Gödön, Jászfényszaruban, Lepsénynél, Nyíregyházán, Pécelen, Sajókeresztúron, Soltvadkerten, Szombathelyen, Várpalotán és Zalaszentgróton. A 2024-re ütemezett alállomási korszerűsítések is hosszan sorolhatók Albertfalvától Békéscsabán, Győrön, Hévízen, Kisvárdán, Vecsésen és Zircen át Zuglóig.
A következő esztendőben jelentősen megélénkülnek a távvezetéki fejlesztések. Összesen több száz kilométeren újulnak meg egyebek mellett a Cegléd-Szolnok, Csongrád-Szentes, Jászberény-Nagykáta-Lőrinci-Nagybátony, Sajóivánka-Borsodnádasd, Sándorfalva-Kistelek-Kiskunfélegyháza-Kecskemét és Szabadszállás-Dunaújváros áramhálózati összeköttetések.
A MAVIR a nagy forgalmú autópályák feletti távvezetéki keresztezések átépítésére is készül az ellátásbiztonság növelése érdekében. Szintén az átviteli rendszerirányító létesít 20 megawattos energiatárolót Szolnok térségében a környéken jelentkező naperőművi csatlakozási igények kielégítése céljából. Az elosztók több százezer okosmérő telepítésével segítik elő a tudatos, takarékos és környezetkímélő energiafelhasználást.