Újra a Suzuki az élen a magyar piacon

Ismét piacvezető a Suzuki a magyarországi új személyautó piacon: 15.732 regisztrált gépjárművel 12,94 százalékos részesedést ért el 2024-ben. A márka elsősorban a két esztergomi gyártású modellnek, a Vitarának és S-CROSS-nak köszönhetően végzett a hazai értékesítési lista élén. Tavaly Magyarországon az összes személyautó értékesítést tekintve Vitarából adtak el a legtöbbet és az S-CROSS volt a második legnépszerűbb a hazai vásárlók körében. Az új Swift pedig a B-kisautó szegmens első helyén végzett.

A korábbi évekhez képest 2024 eseménydús, de tervezhető év volt az autószektornak. A Magyar Suzuki rugalmasan kezelte azokat a váratlan helyzeteket, amelyek hatással voltak a stabil működésre. A legnagyobb kihívást az ellátási láncok sérülékenysége okozta (Vörös-tengeri krízis).

A megújult Vitara
A megújult Vitara
Fotó: Suzuki
A Magyar Suzuki beszállítóival együtt azon dolgozott, hogy termelése folyamatos maradjon. A piaci szereplők a teljes hazai új-személyautó értékesítés egyszámjegyű növekedésével számoltak 2024-re a korábbi évhez képest, ez végül az év negyedik negyedévének adataival megerősödve 12,9 százalékos lett.

21. alkalommal az élen

Magyarországon 2024-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 15.732 db Suzuki személygépkocsit regisztráltak. Az összes forgalomba helyezett személyautó (121.607 db) 12,94 százaléka Suzuki volt az elmúlt évben. Bár év közben voltak olyan hónapok, amikor nem az esztergomi gyártóvállalat vezette a listát, az év végi összesítések alapján a hazai piacon ismét vezető pozíciót szerzett a márka. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Suzuki az esztergomi gyártás megkezdése óta 21. alkalommal végzett az első helyen a magyar személygépkocsi piacon.

Egymással versenyzett a Vitara és az S-CROSS

A két esztergomi modell egymással versenyzett 2024-ben, de minimális különbséggel Vitarából adtak el többet a magyar piacon. A két esztergomi modell – 6.883 db Vitara és 6.607 db S-CROSS – a 2024. január 1-je és december 31-e közötti regisztrációk alapján – egyúttal a két legnépszerűbb modell is volt idehaza a személygépkocsi vásárlók körében.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo