Stagnál az euróövezeti infláció

Augusztusban a várt csökkenés helyett stagnált az éves infláció az euróövezetben - közölte nem végleges adatként az Eurostat.

Az euróövezetben éves összehasonlításban a júliusival megegyező, 5,3 százalék maradt az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP). Szakértői várakozások átlagában 5,1 százalék szerepelt.

Egy évvel ezelőtt, tavaly augusztusban 9,1 százalék volt az éves fogyasztói árindex és az idei év 8,6 százalékos inflációval indult.

Az energiaárak csökkenése augusztusban 3,3 százalékra mérséklődött a júliusi 6,1 százalék esés után. Energiaárak nélkül az éves fogyasztói árindex 6,3 százalékos volt a júliusi 6,7 százalékot követően.

A legnagyobb mértékben a feldolgozott élelmiszerek, alkoholos és dohánytermékek ára emelkedett augusztusban 10,4 százalékkal, ami lassulás a júliusi 11,3 százalékos növekedést követően.

Energia, élelmiszer, alkoholos és dohánytermékek nélkül az augusztusi fogyasztói árindex, a maginfláció a vártnak megfelelően 5,3 százalékra mérséklődött a júliusi 5,5 százalékról.

Az előző havihoz képest augusztusban a várt 0,4 százaléknál nagyobb mértékben, 0,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak. Júliusban 0,1 százalékos csökkenést jegyeztek fel.

A havi maginfláció a várakozásoknak megfelelő, 0,3 százalék volt, miután júliusban 0,1 százalékkal csökkent.

(MTI) 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo