Az Avaya a kisvállalatoknál tapasztalható technológiai trendeket vizsgálta legújabb felmérésében. Az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban és Oroszországban készült felmérés alapján kiderült, hogy a kisvállalatok többsége most vagy a következő évben kommunikációs technológiájának fejlesztését tervezi. Az eredmény szerint Franciaországban és Oroszországban a vállalatok alkalmazottaik produktivitását leginkább a megfelelő kommunikációs eszközök biztosításával tudják elérni (Franciaországban 56 százalék, Oroszországban 39 százalék szerint ez a legfontosabb szempont), szemben a kompenzációval és a rugalmas munkavégzéssel. Az Egyesült Királyságban és Olaszországban viszont a rugalmas munkavégzés a legfontosabb szempont a munkavállalók produktivitása és lojalitása szempontjából.
Tízből hat-nyolc költene rá
A kutatást az Avaya megbízásából az e-Reward készítette 2009 áprilisában, azzal a céllal, hogy információt szerezzen az európai kisvállalatok (vállalatok 20-80 alkalmazottal) gazdasági, technológiai és kommunikációs szokásairól. A felmérés megmutatta, hogy a kisvállalatok a gazdasági visszaesés ellenére továbbra is fontosnak tartják kommunikációs technológiájuk fejlesztését - az Egyesült Királyságban 79, Franciaországban 71, Olaszországban 69, míg Oroszországban 63 százaléka a megkérdezett vállalatoknak kritikus területnek tartja a kommunikációs technológiáját és ezért pénzt is hajlandó rá költeni.
Emellett azonban a kutatás egy olyan piacot tárt fel, mely bizonytalan számos kommunikációs technológia megvalósításában, mint például a telekommunikáció és a mobilitás. A megkérdezettek többsége (Franciaország: 80 százalék, Oroszország: 78 százalék, Olaszország: 65 százalék, Egyesült Királyság: 59 százalék), ha kipróbálhatná és előnyt jelentene a számára, akkor olyan technológiát használna, amellyel az alkalmazottak képesek otthonról is dolgozni. Az egyesült királyságbeli válaszolók 67, míg a francia válaszolók 60 százaléka szerint a kisvállalatok dolgozóit engedni kell otthonról dolgozni, mivel így a munkájuk hatékonyabb, a termelékenységük nő. Olaszországban (74 százalék) és Oroszországban (65 százalék) ezzel szemben úgy vélik, hogy az alkalmazottak otthoni munkája azért kiemelten fontos, mert így a rezsiköltségek nagyban csökkenthetők.
"Inkább jöjjenek be"
Amikor azonban a kisvállalatok számára elérhetővé válnak azok a feltételek, melyek lehetővé teszik, hogy az alkalmazottak a munkahelytől távol dolgozzanak, kiderül, hogy a vállalatok többsége még nincs erre felkészülve. Oroszországban a válaszadók 57, Olaszországban és Franciaországban 46, míg az Egyesült Királyságban 42 százaléka válaszolta, hogy a dolgozók kevesebb, mint negyede rendelkezik a távoli munkavégzéshez szükséges eszközökkel. Amikor pedig már a megvalósítási fázisba érnek, a kisvállalatok közel kétharmada (Franciaország: 67 százalék, Oroszország: 66 százalék, Olaszország és Egyesült Királyság: 61 százalék) mégis úgy dönt, hogy alkalmazottai mégis az irodában dolgozzanak minden nap. Ennek oka, hogy a vállalatok többsége még nem értette meg, a telekommunikációs technológiákkal az alkalmazottak úgy képesek távolról is a munkájukat ellátni, mintha az irodában ülnének.