Az ügyfélszolgálati megkeresések száma kissé csökkent, hiszen 2019-ben a 22 ezret is meghaladta, és 2011 óta csak egyszer csökkent 21 ezer alá – derül ki az összesítésből. Tavaly a személyes megkeresések száma kevesebb mint a felére csökkent, viszont interneten egyre többen érdeklődnek.
A kgfb kapcsán a legtöbben a kárrendezés ügymenetéről érdeklődtek, bár kevesebben, mint az előző években. Jelentősen, 35 százalékkal nőtt viszont a megkeresések száma a megszűnt kgfb-szerződések miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal kapcsolatban.
A közlemény szerint évről évre kevesebb a biztosítókkal kapcsolatos panasz. Tavaly 1332 ilyen megkeresés érkezett, három évvel korábban viszont még 2323. Az ügyfelek leginkább a teljeskörű tájékoztatást hiányolják a gépjárműbiztosítási, lakásbiztosítási ügyekben, vagy a kgfb-szerződések díjrendezettsége miatt.